سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸
«پیک امید» کانون پرورش فکری به جمع کودکان روستاهای سروآباد رسید

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان با هدف آشنایی کودکان با فعالیت‌ها و تولیدات کانون با اجرای طرح پیک امید در مدارس روستاهای احمدآباد و نی آباد سروآباد به کودکان روستا کتاب و بسته فرهنگی اهدا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در کردستان، طرح اهدای کتاب با هدف ترویج فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی در بین کودکان روستایی، رشد کمی و کیفی مطالعه و معرفی کانون، به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان در روستاهای استان انجام شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان با اشاره به اجرای این طرح در جمع کودکان اظهار کرد: طرح «پیک امید» از برنامه‌های جهادی کانون بوده و با هدف توسعه عدالت فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان روستایی و مناطق کم برخوردار شهری اجرا می‌شود.

 

حمیدرضا گوهری ادامه داد: با توجه به اهمیت فرهنگ کتاب و کتابخوانی، با حضور در روستاهای محروم با اهدای کتاب تلاش کردیم این فرهنگ ملی را بین کودکان نهادینه کنیم.

وی توسعه کتاب و کتابخوانی و بسط فرهنگی در نقاط مختلف شهر را از اهداف «پیک امید» عنوان کرد و افزود: اهدای کتاب به کودکان و نوجوانان، خواه‌ ناخواه موجب تشویق کودکان به سمت آگاهی و کتابخوانی می‌شود و نقش ارزنده‌ای در پرورش استعداد و خلاقیت کودکان دارد.
 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان ادامه داد: کتاب‌های اهدایی، متناسب با گروه سنی کودکان محلات مختلف شهر در نظر گرفته می‌شوند و در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرند.

گوهری با اشاره به اهمیت ترویج مطالعه در سنین کودکی بیان کرد: آمار مطالعه در کشور اندک است و باید به فکر راهکارهایی برای افزایش این آمار باشیم. یکی از موثرترین راهکارها، ترویج کتابخوانی از سنین کودکی است، زیرا اگر کودکان به مطالعه عادت کنند، در بزرگسالی هم به این رفتار ادامه می‌دهند. امیدواریم با اجرای این طرح، گامی برای ترویج کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان برداریم.
 
 

وی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان می‌توانند از طریق ارتباط با بخش مکاتبه‌ای استان عضو این واحد شوند، اضافه کرد: بخش مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی کانون کارش از جنس قلم و کاغذ و به‌عنوان جذاب‌ترین فعالیت‌ها، بین عضو و مربی پاسخگو ارتباط برقرار کرده است. نامه‌های رد و بدل شده، به‌عنوان واسطه‌ای تربیتی و آموزشی نقش مهمی را ایفا می‌کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها