دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
کاغذ 10 تا 40 هزار تومان گران شد/ادامه نوسان قیمت‌ ملزومات تولید کتاب

بازار ملزومات اولیه تولید کتاب طی هفته گذشته با نوسان از‌جمله افزایش 10 تا 40 هزار تومانی کاغذ در برخی گرماژ‌ها و تغییر قیمت برخی دیگر از مواد اولیه همراه بود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، نگاهی به بازار ملزومات اولیه تولید کتاب در یک هفته اخیر نشان‌دهنده تغییر قیمت در برخی  است، در‌حالی‌ که بخش زیادی از کاغذ مورد نیاز صنعت نشر به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از طریق کاغذهای داخلی تامین می‌شود، اما ناشران هنوز هم برای تامین کاغذ مورد نیاز خود از بازار آزاد نیز خرید دارند.
 
رصد قیمت‌ها برای امروز دوشنبه (24 بهمن‌ماه) نشان‌دهنده افزایش 10 هزار تومانی هر بند بهای کاغذ چینی 70 گرمی 70 در 100 است، به‌طوری که این کاغذ به‌ قیمت یک‌میلیون و 160 هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود؛ همچنین هر بند کاغذ چینی 70 گرمی 60 در 90 در بازار این هفته به بندی 960 هزار تومان در بازار فروخته می‌شود.
 
همچنین کاغذ چاپ و تحریر چینی80 گرمی نیز با 40 هزار تومان افزایش روبه‌رو بوده است؛ امروز هر بند 70 در 100 گرمی حدود یک‌میلیون و 200 هزار تومان و هربند کاغذ چینی 80 گرمی 60 در 90 به قیمت یک‌میلیون و 310 هزار تومان است.
 
در حوزه کاغذ گلاسه نیز به دلیل کمبود کاغذهای گرماژ پایین، بهای آن افزایش داشته است و قیمت کاغذ گلاسه گرماژ پایین حدود 46 هزار و گرماژ بالا به قیمت بهای 43 هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شوند.
 
بررسی بها سایر ملزومات تولید کتاب نشان می‌دهد که مرکب ایرانی در هفته جاری بدون تغییر قیمت بوده است، هر کیلو مرکب گلاسه ایرانی رنگی 153 هزار تومان، هرکیلو مرکب گلاسه مشکی به قیمت 120 هزار تومان، هرکیلو مرکب تحریر رنگی ایرانی، 133 هزار تومان و هرکیلو مرکب تحریر مشکی ایرانی نیز به 107 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. مرکب گلاسه خارجی افزایش قیمت داشته و هر کیلوی آن تا 280 هزار تومان به تناسب کیفیت و شرکت تولیدکننده در بازار عرضه می‌شود.
 
زینک نیز که در حوزه لیتوگرافی کاربرد دارند، این هفته بین 75 تا 80 هزار تومان در بازار قیمت‌گذاری شد، قیمت الکل ایزوپروپیل نیز افزایش داشته و امروز کف قیمت این محصول در بازار حدود 85 هزار تومان است.
 
قیمت چسب صحافی اما تغییر زیادی نداشته و هرکیلو چسب سرد ایرانی حدود 95 هزار تومان و چسب گرم کیلویی 190 هزار تومان عرضه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها