جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸
من یک انقلابی عاشق هستم/ گریه‌های من شعر است

قادر طهماسبی (فرید)‌ در مراسم بزرگداشت خود که در آیین اختتامیه هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر برگزار شد، خود را یک انقلابی عاشق دانست. در این مراسم از قادر طهماسبی تقدیر و تجلیل و به وی نشان درجه یک هنری تقدیم شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مراسم اختتامیه هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر عصر امروز (جمعه 14 بهمن‌ماه)، با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، رضا اسماعیلی، دبیر علمی این دوره از جشنواره، مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، اصحاب رسانه و علاقه‌مندان شعر و ادبیات در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا‌وسیما برگزار شد.

در بخش ویژه این مراسم که قرار بود از سال‌های تلاش قادر طهماسبی (فرید) تقدیر و تشکر شود، مستندی از وی پخش شد و بعد از آن، او روی صحنه آمد و در سخنانی کوتاه گفت: هم از انقلاب و هم از مردم شرمنده‌ام؛ اما این شور و اشتیاق را که می‌بینم در من هم ایجاد شور و نشاط شد و احساس می‌کنم که دوباره متولد شدم.

وی ادامه داد: تشکر می‌کنم از مسئولان جدید ارشاد که امسال زحمت ویژه‌ای می‌کشند و همه می‌بینیم؛ از این رو از وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی، معاون فرهنگی وی و مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران تشکر می‌کنم. 

این شاعر پیشکسوت انقلاب با اشاره به صحبت‌های مطرح شده اظهار کرد: با کارهایی که می‌کنید، گریه من را برمی‌انگیزید؛ اگرچه گریه‌های من شعر است و با زبان شعر گریه می‌کنم. پرونده سال جدید را با شور و با تولد جدیدم آغاز کردم و هفت و هشت اثر سروده‌ام. دوست دارم راه باز شود برای کسانی که می‌خواهند کار کنند و ارادت خودشان را به انقلاب نشان دهند. دوست داشتم آثار برجسته‌ای برای فتنه بشونم که البته اینجا جای گلایه نیست؛ با این حال خاک پای همه مردم ایران هستم و باید بگویم که من یک انقلابی عاشق هستم. 
 
وی در پایان صحبت‌های خود دو شعر برای حاضران قرائت کرد که یکی درباره ایران بود و دیگری «طوطی‌چه» نام داشت که خطاب به دختران ایران زمین بود.
 
در ادامه با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان فرهنگی از سال‌ها فعالیت‌ وی تقدیر و تجلیل شد. نهادهای مختلفی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه کتاب و ادبیات ایران، حوزه هنری تهران، موسسه شهرستان ادب، مجمع ناشران انقلاب اسلامی، نهاد کتابخانه‌های عمومی و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هدایای خود را به استاد فرید تقدیم کردند.

در بخش دیگری از کتاب «چله‌نشین ادبیات» که نامش بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری انتخاب شده است و کتاب «شناخت‌نامه فرید» و پوستر آثار وی رونمایی شد و قادر طهماسبی در پایان این مراسم تقدیر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشان درجه یک هنری دریافت کرد.

همچنین در این مراسم قرار شد تا یکی از کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی واقع در پارک پیروزی تهران به نام استاد قادر طهماسبی نامگذاری شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها