شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
ادبیات کنونی قابل مقایسه با ادبیات پیش از انقلاب نیست

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه جایزه جلال گفت: ادبیات کنونی قابل مقایسه با ادبیات پیش از انقلاب نیست و کسانی که قبل و بعد از انقلاب را درک کرده‌اند می‌توانند به این حقیقت شهادت بدهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه پانزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد ضمن تشکر از تمامی عواملی که برپایی و برگزاری پانزدهمین جایزه ادبی جلال آل‌احمد را تدارک دیدند، عنوان کرد: برگزاری هم‌زمان شانزدهمین دوره آموزشی آل جلال با این دوره از جشنواره اتفاق خوبی بود و امید است خروجی این دوره‌ها هم آیندگان ادبیات این کشور باشند و آثار خوب ادبی منتشر کنند.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه قطعا ادبیات کنونی قابل مقایسه با ادبیات پیش از انقلاب نیست، گفت: در گفت‌وگویی که با استاد حدادعادل داشتیم، عنوان کردند ما که دوران قبل و بعد از انقلاب را درک کردیم، می‌توانیم بین آنچه که قبل از انقلاب بود و آنچه الان هست، شهادت دهیم.

احمدوند با تاکید بر اینکه ادبیات شاخصه نشاط و پویا بودن یک جامعه است، گفت: وقتی در طول یک سال ۱۹۰۰ رمان و داستان بلند در این کشور تولید می‌شود، این جامعه یک جامعه بانشاط، خلاق و آفریننده است. امیدوارم سال به سال به غنای ادبی این نویسندگان ارجمند اضافه شود.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن بیان اینکه احتیاج به تحولی در شیوه برگزاری جایزه ادبی جلال داریم، عنوان کرد: این نیاز کاملا محسوس است و بعد از برگزاری این دوره، سراع این تحول خواهیم رفت. ایده‌ها و پیشنهادهایی هم واصل شده و طرح‌هایی هم تدوین شده تا در دوره آینده جایزه متفاوتی داشته باشیم. از همین‌جا از همه کسانی که دغدغه دارند دعوت می‌کنم پیشنهادات تکمیلی و ایده‌های خود برای تحول این جایزه را ارائه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها