پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
اقدامات در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی کاری میان‌بخشی است

بخشدار نازلو گفت: برخی از اقدامات در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی کاری میان‌بخشی است و نیازمند تعامل و همکاری همه اعضای انجمن می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش نازلو شهرستان ارومیه، به ریاست شهین محمدی، بخشدار و با حضور نوید نوزاد، شهردار شهر نوشین،بر مهتدی، رئیس اداره آموزش و پرورش، حجت الاسلام والمسلمین محمد خانبابای، امام جمعه شهر نوشین و بخش نازلو و بهزاد رستمی، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ارومیه و سایر اعضا در بخشداری نازلو برگزار شد.

در ابتدای جلسه سید شمس‌الدین امینی، مسئول کتابخانه استاد شهریار ضمن اشاره به اینکه برخی از مصوبات انجمن به علت شیوع کرونا از سال 98 اجرایی نشده است، گفت:  همکاری و تعامل اعضا جهت اجرایی کردن این مصوبات امری ضوروری است.

در ادامه شهین محمدی، بخشدار نازلو، نیز گفت: برخی از اقدامات در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی کاری میان‌بخشی است و نیازمند تعامل و همکاری همه اعضای انجمن می‌باشد.

وی از اعضا بخاطر نگاه فرهنگی و دغدغه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تقدیر کرد.

بهزاد رستمی، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ارومیه انجمن‌ها را رکنی اساسی در پیشبرد امور کتابخانه‌‌ها دانسته و افزود: فلسفه تشکیل انجمن‌ها استفاده از ظرفیت و پتانسیل همه دستگاه‌ها و نهادهای محلی در امر ترویج فرهنگ کتابخوانی است. 

حجت الاسلام والمسلمین محمد خانبابایی، امام جمعه شهر نوشین نیز از کتابخوانی به عنوان امری مهم که می‌تواند توسعه فرهنگی را در پی داشته باشد، یاد کرد و گفت: با توجه به بازگشایی مدارس، بازدید دانش‌آموزان از کتابخانه به صورت دوره‌ای نقش مهمی در کتابخوان کردن دانش آموزان خواهد داشت.

بازدید دوره‌ای دانش‌آموزان روستاهای محروم از کتابخانه با سرویس آموزش و پرورش، احداث کتابخانه یا پیشخان کتاب در روستاهای دوردست، انعقاد تفاهم‌نامه مابین بخشداری، شهرداری، بسیج، دهیاری‌ها و کتابخانه جهت جهت اجرای مصوبات انجمن و تسویه نیم درصد سالیان گذشته از سوی شهرداری شهر نوشین از مهمترین مصوبات این جلسه بود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها