شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳
رونمایی از سه عنوان کتاب آثار برگزیده شعر فاطمی

ششمین کنگره ملی شعر فاطمی جمعه با تجلیل از صاحبان آثار برتر و رونمایی از سه عنوان کتاب در قم به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از قم، جمعه شب (28 فروردین) آیین اختتامه ششمین کنگره‌ ملی شعر فاطمی، با حضور آیت الله محسن اراکی، رئیس مجمع تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام ایزدپناه، مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان قم، مجتبی تونه ای، مدیر رایو معارف و جمعی از شاعران سراسر کشور در فرهنگسرای شهید آوینی قم برگزار شد.

آیت الله اراکی در این کنگره با تاکید بر لزوم ترویج سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: سبک زندگی این بانوی بزرگوار بهترین الگو برای خانواده های اسلامی است.

حامد حجتی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان قم، در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا، به آثار ارسال شده به دبیرخانه کنگره اشاره کرد و گفت: کنگره ملی شعر فاطمی در سه بخش شعر کلاسیک، کودک و نوجوان و ترانه برگزار شد که اکثر آثار ارسالی به دبیرخانه آثار تولیدی در مدح حضرت فاطمه زهرا (س) بود.

وی افزود: از میان 700 اثر ارسالی، بیش از 500 اثر مربوط به شعر کلاسیک، 100 اثر مربوط به شعر کودک و نوجوان و 70 اثر مربوط به بخش ترانه بودند.

حجتی با اشاره به رونمایی از پوستر کنگره هفتم که به‌صورت بین المللی برگزار می شود گفت: با توجه به تجربه موفق برگزاری شش دوره گذشته و تجربیات به‌دست آمده با پیشنهاد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و مجمع تقریب مذاهب مقرر شدکه محبت به حضرت فاطمه (س) به‌عنوان پاره تن پیامبر عظیم الشان اسلام محور وفاق و همبستگی هرچه مذاهب اسلامی قرار گیرد و هفتمین دوره کنگره شعر فاطمی به‌صورت بین المللی برگزار شود.

در ادامه این مراسم، مجموعه آثار ارسالی در قالب سه عنوان کتاب، که در بخش شعر کلاسیک کتاب آیه های نور، در بخش ترانه، کتاب ترانه های مادری و در بخش کودک و نوجوان کتاب ماه طلایی، رونمایی شد.

 این سه جلد به عنوان آثار برگزیده شعر فاطمی در ششمین کنگره ملی شعر فاطمی، در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی تهران عرضه خواهند شد.

 این کنگره ملی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ فاطمی، تبیین ارزش های سبک زندگی فاطمی، اعتلای ارزش های انسانی در پرتو سیره عملی حضرت زهرا (س)، نشان دادن عظمت و جایگاه حضرت زهرا(س) نزد اهل بیت (ع) و گرامیداشت پدیدآورندگان آثار فاخر شعر در زمینه سیره، شخصیت و معارف فاطمی برگزار شد.

زندگی و ابعاد سیاسی، فرهنگی اجتماعی و جلوه های رفتاری حضرت زهرا موضوع اصلی این کنگره بود و بحث حضرت زهرا(س) در آیینه کلام نبوی به عنوان موضوع ویژه آن در نظر گرفته شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها