دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸
از انتشار کتاب‌های تعاملی تا پیش‌بینی انتشار 250 عنوان کتاب

مسعود کوثری، مدیر عامل انتشارات علمی فرهنگی با بیان این‌که پروژه اصلی در حوزه کتاب کودک در سال جدید حرکت به سمت تولید کتاب‌های تعاملی است، گفت: ما در سال 94 یک فروشگاه بزرگ دیگر را در دست افتتاح خواهیم داشت که این فروشگاه که در دو طبقه و زیربنای حدود 350 متر افتتاح خواهد شد به ارائه آثار انتشارات علمی فرهنگی و سایر ناشران خواهد پرداخت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) نشست خبری دکتر مسعود کوثری مدیرعامل انتشارات علمی فرهنگی امروز دوشنبه 18 اسفند ماه با حضور اهالی رسانه در سالن جلسات این انتشارات برگزار شد.
 
مسعود کوثری در این نشست در تشریح برنامه‌های این انتشارات در سال جدید گفت: ما در حوزه کودک و نوجوان بخش جدیدی با عنوان «پرنده آبی» راه‌اندازی کردیم و به زودی نشریه‌ای  با همین نام را که به معرفی، نقد و بررسی آثار منتشر شده در حوزه کودک و نوجوان برای راهنمایی مربیان و والدین می‌پردازد منتشر خواهیم کرد.
 
وی با اشاره به این‌که تا کنون 100 عنوان کتاب کودک و نوجوان را برای ارائه در نمایشگاه کتاب سال آینده در دست کار است، گفت: این  کتاب‌ها شامل 40 عنوان کتاب تصویری کودک و نوجوان است که بیشتر تکیه بر تصویر دارد و سایر کتاب‌ها در حوزه تألیف و ترجمه نیز در روند تولید هستند تا ان‌شاءالله به نمایشگاه سال آینده برسند.
 

از انتشار کتاب‌های تعاملی تا آغاز فعالیت در حوزه کمیک استریپ
کوثری از دیگر فعالیت‌های بخش کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی را، فعال کردن بخش «کمیک استریپ» عنوان کرد و ادامه داد: ما فعالیت‌هایمان را د حوزه کمیک استریپ آغاز کردیم و در پی این هستیم تا به سبک خاص انتشارات علمی فرهنگی در حوزه کمیک استریپ دست پیدا کنیم و با این‌که هنوز به این امر دست پیدا نکردیم، اما نمونه‌هایی را برای ارائه در نمایشگاه کتاب سال آینده آماده کرده‌ایم.
 
مدیر عامل انتشارات علمی فرهنگی درباره محوریت فعالیت‌های این انتشارات در سال 1394 نیز گفت:  ما در سال جدید  حرکت را به سوی تولید کتاب‌های تعاملی پیش خواهیم برد تا کودکان بتوانند به صورت لمسی با این کتاب‌ها کار کنند، همچنین در بخش کتاب‌های دینی برای کودکان اقداماتی در نظر گرفته‌ایم و رایزنی‌هایی را با آموزش و پرورش انجام داده‌ایم که در حوزه قرآن و مسائل دینی سبکی را به وجود بیاوریم که مطلوب کودکان و نوجوانان باشد.
 
وی در ادامه درباره میزان تولید کتاب در سال 93 از سوی این انتشارات گفت: ما تا به امروز علاوه بر آثاری که توسط مدیران گذشته منتشر شده بود، 96 عنوان کتاب را در سال 93 منتشر کردیم و برای نمایشگاه کتاب سال آینده حداقل 100 عنوان کتاب برای ارائه خواهیم داشت. اما برآورد ما برای سال 94، انتشار 250 عنوان کتاب خواهد بود که بخشی از آن به انتشار مجموعه‌ای 50 جلدی از کتاب‌های جیبی با طراحی و قطع تازه و 20 اثر با قطع رقعی  و خاص موسسه اختصاص خواهد داشت.


 
راه‌اندازی پنجمین فروشگاه انتشارات علمی فرهنگی
کوثری با اشاره به فعالیت چهار فروشگاه انتشارات علمی و فرهنگی در سطح شهر تهران، گفت: ما در سال 94 یک فروشگاه بزرگ دیگر را در دست افتتاح خواهیم داشت که این فروشگاه که در دو طبقه و زیربنای حدود 350 متر افتتاح خواهد شد به ارائه آثار انتشارات علمی فرهنگی و سایر ناشران خواهد پرداخت.
 
مدیر عامل انتشارات علمی فرهنگی همچنین درباره دیگر اقدامات این انتشارات نیز گفت: ما در بخش سمعی بصری دو استودیوی صوتی و تلویزیونی خود را فعال کردیم  و به دنبال این هستیم تا در تولید فیلم‌های کوتاه  و دوبلاژ فیلم‌های تلویزیونی فعالیت کنیم. همچنین با همکاری سازمان تأمین اجتماعی طراحی یک رادیوی اینترنتی و همچنین برگزاری جشنواره فیلم مستند «تأمین» را در دست کارداریم.
 
وی همچنین درباره سرمایه‌گذاری مشترک این موسسه نشر با انتشارات امیرکبیر برای تولید کتاب اشاره کرد و گفت: سه مجموعه کتاب شامل تاریخ اروپا اثر فرنان به رودل، تاریخ مفصل تمدن توین بی و مجموعه ۱۶ جلدی شاخه زرین در همین زمینه در دست انتشار قرار گرفته است.
 
کوثری ادامه داد: اولین شماره فصلنامه این انتشارات با عنوان «فصل کتاب» در هفته گذشته منتشر شد که به نقد و بررسی حوزه نشر، آثار ترجمه شده و نسخ تصحیح شده می‌پردازد. همچنین دایره المعارف ۱۲ جلدی ارتباطات با ویراستاری دکتر حسین بشیر و دایره المعارف تک جلدی روش های کیفی با سرپرستی دکتر گیویان در حال آماده شدن برای انتشار در موسسه است.

سیستم توزیع کتاب و ارائه اپلیکیشن انتشارات علمی فرهنگی
مدیرعامل انتشارات علمی فرهنگی درباره تولید کتاب الکترونیک نیز گفت: در گذشته فعالیت‌هایی در حوزه تولید کتاب‌های الکترونیک انجام شده ولی از آنجا که فروش آن به‌صورت سی دی مورد استقبال قرار نگرفت، ما این روند را متوقف کردیم و به دنبال این هستیم تا از طریق اپلیکیشن موبایلی انتشارات علمی فرهنگی، کتاب‌های الکترونیک را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهیم.
 
وی همچنین درباره سیستم توزیع کتاب‌های این انتشارات با اشاره به فعالیت‌های شرکت کتاب گستر گفت: شرکت کتاب گستر که از شرکت‌های وابسته به این انتشارات است با مشکلاتی در توزیع همراه بوده که به تدریج دچار کاهش فعالیت شده بود، اما این شرکت در ماه‌های اخیر بسیار چالاک تر شده و تعداد نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌هایش بیشتر شده و همچنین امکان ثبت سفارش و خرید اینترنتی آثار را از طریق سایت انتشارات علمی فرهنگی فراهم کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها