شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۹
خانه شاعران فارس در شیراز راه‌اندازی می‌شود

مراسم اختتامیه جشنواره منطقه‌ای شعر فجر در استان فارس روز گذشته (28 بهمن) با حضور رضا حمیدی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار فارس و مسوولان فرهنگی این استان برگزار شد. استاندار فارس در این مراسم از راه‌اندازی خانه شاعران فارس در شهر شیراز خبر داد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از ستاد خبری ششمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، استان فارس طی روزهای 27 و 28 بهمن میزبان مهمانان غیرایرانی ششمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر و شاعران استان‌های فارس، بوشهر، کهکیلویه و بویر احمد و خوزستان بود. برنامه‌های منطقه‌ای جشنواره در این استان به شعرخوانی شاعران داخلی و خارجی اختصاص داشت.

حمیدی: مقوله شعر در رسانه‌های کشور مغفول مانده است 

رضا حمیدی، دبیر اجرایی جشنواره شعر فجر، در آیین اختتامیه جشنواره منطقه‌ای شعر فجر در استان فارس گفت: امسال با توجه به تاکید رییس جمهوری و مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تمرکززدایی در اولویت برنامه‌ریزی‌های جشنواره ششم قرار گرفت و در همین راستا، 9 منطقه استانی به عنوان برگزار کنندگان جشنواره شعر فجر در نظر گرفته شدند.

وی ادامه داد: در این دوره از جشنواره در حوزه بین‌الملل 20 شاعر از 14 کشور جهان از جمله پاکستان، دانمارک، چین، تاجیکستان، کره جنوبی، افغانستان و ترکیه در شهرهای شیراز و تهران به شعرخوانی می‌پردازند. 

حمیدی به دبیرخانه دایمی شعر فجر اشاره و تصریح کرد: از امسال برای نخستین‌بار دبیرخانه جشنواره شعر فجر با هدف تجمیع، سامان‌دهی، شناسایی انجمن‌های شعر و تعامل مستمر و مفید با شاعران کشور به صورت دایمی فعالیت خود را دنبال می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که شعر در کشور ما وارداتی نیست، توضیح داد: کشور ما در حوزه شعر و ادبیات از صادرکنندگان برتر جهان است و بیشتر کشورهای اروپایی، آسیایی و آمریکایی از شعر و شاعران فارسی از جمله حافظ، سعدی، خیام و فردوسی تاثیر پذیرفته‌اند. این در حالی است که با توجه به جایگاه ایران در شعر جهان و دارا بودن پتانسیل داخلی، متاسفانه نسبت به شعر در رسانه‌های کشور کم توجهی می‌شود.

دبیر جشنواره شعر فجر با اشاره به این موضوع‌ که مقوله شعر در رسانه‌های کشور مغفول مانده، تاکید کرد: کشور ما طلایه‌دار شعر و ادب است و مقام معظم رهبری نیز از شعر به عنوان ثروت ملی یاد می‌کنند، این مهم توجهی بیش از پیش را به شعر می‌طلبد. 

خانه شاعران فارس
در این مراسم، حسین صادق عابدین، استاندار فارس، نیز از راه‌اندازی خانه شاعران فارس در شهر شیراز خبر داد و گفت: تا سال آینده خانه شاعران فارس با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مساعدت استانداری فارس در یکی از خانه‌های تاریخی و سنتی فارس ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری سال آینده این جشنواره در خانه شعر فارس گفت: شیراز نخستین شهر شعر و ادب جهان است و افتخار ما نیز به این است که بعد از قرآن، دیوان حافظ شیرازی پرفروش‌ترین کتاب است، بنابراین شایسته است زادگاه حافظ نخستین شهر شعر ادبیات جهان باشد.

ششمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر از 17 بهمن با برگزاری آیین افتتاحیه در کرمانشاه آغاز شد. این جشنواره اول اسفند با برگزاری مراسم اختتامیه در تهران به کار خود پایان می‌‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط