یکشنبه ۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۳
چهارمین دفتر شعر اکبری‌دیزگاه آماده انتشار شد

ابراهیم اکبری‌دیزگاه چهارمین دفتر شعرش را با عنوان «باران از پیراهن تو آغاز می‌شود» آماده انتشار کرد. نگاهی مدرن به موضوعات شعری این مجموعه و ساختار قوی‌تر اشعار از جمله ویژگی‌هایی هستند که این شاعر درباره سروده‌های مجموعه جدیدش برشمرد.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، چهارمین دفتر شعر اکبری دیزگاه با عنوان «باران از پیراهن تو آغاز می‌شود» منتشر خواهد شد. 

وی درباره تعداد شعرها و سال سرایش آن‌ها گفت: شعرهای این دفتر از سروده‌های سال گذشته من هستند. حدود 103 قطعه شعر کوتاه در قالب سپید را برای این مجموعه در نظر گرفته‌ام.

این شاعر به موضوع اشعارش اشاره و تصریح کرد: اغلب فضاها و مضامین سروده‌های این دفتر عاطفی است. به عبارت دیگر یک نگاه مدرن به موضوع عشق در این اشعار دیده می‌شود.

وی افزود: این نگاه بیشتر از نظر محتوایی بوده است. همچنین از نظر تکنیکی به نظرم شعرهای این دفتر کامل‌تر شده‌اند. از سوی دیگر در انتخاب این اشعار نیز دقت بیشتری کرده‌ام.

اکبری‌دیزگاه اشعار این مجموعه را از میان 300 قطعه شعر و طبق گفته خود با وسواس بسیار انتخاب کرده است. وی برای چاپ این مجوعه با انتشارات نگاه وارد مذاکره شده است.

وی در ادامه به دفتر شعر دیگری که سرگرم ویرایش آن است اشاره کرد و گفت: سرگرم ویرایش سروده‌های مجموعه شعر «کتاب مقدس ابراهیم» هستم. البته هنوز فضای مناسبی برای چاپ این مجموعه وجود ندارد.

این شاعر توضیح داد: این مجموعه سروده‌های نسبتا بلند من در قالب سپید و در سه بخش را شامل می‌شود. بخش نخست آن سروده‌های شخصی و شعرهایی درباره خودم را شامل می‌شود. در بخش دوم شعرهای عاطفی و در بخش سوم نیز شعرهایی با موضوعات گوناگون گنجانده شده است.

وی در پایان یادآور شد: تعدادی از اشعار بخش نخست این مجموعه در دفتر دوم من با عنوان «من آسمان ندارم» منتشر شده بود.

ابراهیم اکبری دیزگاه متولد سال 1360 در روستای تالش و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد رشته «ادیان شرق» است. نخستین مجموعه شعر او با عنوان «قابیل توبه می‌کند» توسط موسسه هنر و رسانه اردیبهشت منتشر شده است.

دومین مجموعه شعر این شاعر با عنوان «من آسمان ندارم» در قالب سپید و کوتاه، زمستان سال 1388 توسط انتشارات فصل پنجم راهی بازار نشر شد. «بلبل و بولدزر عاشق» عنوان سومین دفتر شعر اکبری دیزگاه است که توسط انتشارات دفتر شعر جوان راهی بازار کتاب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط