شنبه ۱۰ مهر ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۹

«اریش لوئست» نویسنده نام آشنای آلمانی با جایزه «گروشن فرهنگی» کشورش مورد تقدیر قرار گرفت.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، این نویسنده 84 ساله این جایزه را به دلیل اقدامات برجسته خود در عرصه نویسندگی و فعالیت‌های سیاسی فرهنگی‌اش کسب کرد.

این جایزه ادبی را شورای فرهنگی کشور آلمان واقع در برلین اهدا کرد و نطق مربوط به مراسم اهدای جایزه را «یوآخیم گاوک» فعال حقوق مدنی در دوران جمهوری دموکراتیک آلمان ،ایراد کرد. 

«لوئست» در 24 فوریه 1926 در «میتوایدا» متولد شده است.او با نام‌های مستعار «هانس والدورف» و «والدمار نس» به نوشتن پرداخته است.این نویسنده کتاب های بسیاری را به رشته تحریر درآورده که از جمله آن‌ها می توان به «شهر شیرها» در سال 2009 اشاره کرد. 

او در زمان جمهوری دمکراتیک آلمان به شکل موقت در حبس به سر می‌برد. پس از مهاجرت در سال 1981 ، وی در انجمن نویسندگان آلمانی در آلمان غربی مشغول فعالیت شد و به صورت موقت در دوره‌اي مدیریت آن را برعهده داشت. 

«گروشن فرهنگی» یکی از ارزشمندترین جوایز آلمان است که از سال 1992 از سوی شورای فرهنگی آلمان و اتحادیه اصلی تشکل‌های فرهنگی آلمان ،برای اقدامات فرهنگی و سیاسی فرهنگی اهدا می‌شود. از برندگان پیشین این جایزه می توان به «یوهانس راو» ، «دنیل بارنبویم» ، «کلاوس دیتر لمان» و «کلاوس استیک» اشاره کرد.




نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها