دوشنبه ۸ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۵
«تبارهاي دولت استبدادي» به روايت پري اندرسون

كتاب «تبارهاي دولت استبدادي» پري اندرسون تا پايان پاييز امسال منتشر مي‌شود. اين اثر جلد دوم كتاب «گذار از عهد باستان به فئوداليسم» از همين نويسنده به شمار مي‌آيد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اندرسن، تاريخ‌نگار ماركسيست در اين نوشتار شكل‌گيري دولت‌هاي استبدادي در غرب را بررسي مي‌كند.

به گفته عليرضا جاويد، دبير بخش فلسفه و علوم اجتماعي انتشارات ثالث، اين كتاب حكومت‌هاي توتاليتر اروپايي و سركوب‌گر را بررسي مي‌كند. اندرسن چنين موضوعي را در تاريخ كشورهاي اروپايي نظير سوئد، فرانسه و آلمان مطرح كرده است. 

وي اين اثر را كتابي كلاسيك و جامع به شمار آورد كه تاكنون منبعي براي تاليف كتاب‌هاي بسياري قرار گرفته است. به گفته او اين كتاب دو پيوست جالب توجه درباره استبداد شرقي دارد.

اين اثر جلد دوم كتاب «گذار از عهد باستان به فئوداليسم» به شمار مي‌آيد. مباحث اين دو كتاب به طور مستقيم در هم تنيده شده‌اند،‌ چرا كه هر دوي آنها در نهايت يك بحث را مطرح مي‌كنند.

پري در حالي عصر باستان و فئوداليسم و استبداد را به دنبال يكديگر بررسي مي‌كند كه ارتباط اين دو در چشم‌انداز متعارف بيشتر تحليل‌هايي كه از آنها مي‌شود، بي درنگ شكار نيست.

ترجمه اين دو كتاب را حسن مرتضوي عهده‌دار بود.

كتاب «تبارهاي دولت استبدادي» مجوز نشر را دريافت كرده است و تا پايان پاييز از سوي نشر ثالث منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط