چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۰
«مشتی سنگ میان سطرها» به بازار کتاب آمد

«مشتی سنگ میان سطرها» عنوان نخستین مجموعه شعر هاجر فرهادی است که توسط انتشارات دفتر شعر جوان راهی بازار نشر شد. شعرهای این مجموعه در قالب سپید سروده شده‌اند.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، سروده‌های دفتر شعر «مشتی سنگ میان سطرها» در قالب سپید و در حدود ۸۰ قطعه شعر کوتاه هستند. این شعرها از سروده‌های سال‌های ۱۳۸۶ و ۸۷ شاعر انتخاب شده‌اند.

«سرمه»، «عکس‌ها»، «دو سوی میز»، «بگرد»، «طناب»، لتو کلاغ کدام پاییزی»، لاگر»، «تا صبح»، «مرگ»، «شاخه»، «شعایر»، «تمام روز»، لپرنده»، «برای من این سوی شهر»، «روزی»، «دی»، «سکوت»، «آتشم‌ را»، «ملافه»، «این شعر»، «مدیترانه آوازهای غمگینی دارد» و «کلمات به هم بافته من» عنوان برخی از سروده‌های این کتاب هستند.

شاعر این مجموعه شعرهایش را دارای زبان و تصویر زنانه می‌داند که موضوع‌های اجتماعی، عاطفی و دغدغه‌های شخصی‌اش با نگاهی زنانه در شعرها بیان شده‌اند.

فرهادی، شاعر این مجموعه حدود هفت سال است که شعر را به صورت جدی دنبال می‌کند. نخستین سروده‌های او اغلب در قالب‌های کلاسیک بوده‌اند. وی پس از مدتی به شعر سپید روی آورده است. 

نمونه شعری از این مجموعه با عنوان «این درخت از درون من روییده است»:
این درخت از درون من روییده است
اگر باد باشی
دست‌هایم را مي‌فهمی
رگ‌هایم را می‌شنوی
این درخت از درون من روییده است
اگر باد باشی می‌گذری
اگر برف باشی...»

مجموعه شعر «مشتی سنگ میان سطرها» سروده هاجر فرهادی به تازگی توسط انتشارات دفتر شعر جوان و در شمارگان 1100 نسخه و قیمت 2400 تومان راهی بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط