دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۲
زنگ خيام در گوش نيشابور مي‌پيچد

همزمان با روز ملي بزرگداشت خيام(۲۸ ارديبهشت)، زنگ بزرگداشت خيام در دبيرستان خيام نيشابور با حضور مسوولان استان و در ساير مدارس به صورت نمادين نواخته مي‌شود.\

غلامحسين عليپور در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) با بيان اين مطلب افزود: به مناسبت ۲۸ ارديبهشت، روز ملی خيام، برنامه‌هاي متنوع علمي و فرهنگي در فرهنگسراي سيمرغ نيشابور برگزار مي‌شود.

وي ادامه داد: «همايش علمي، فرهنگي بزرگداشت خيام» در روز ۲۸ ارديبهشت با سخنراني و ارائه مقالات علمي توسط رضا اشرف‌زاده، رضا ‌ملك، جمشيد قنبري و كاووس حسنلي برگزار خواهد شد.

عليپور در ادامه درباره برنامه‌هاي فرهنگي اين روز اظهار داشت: شعر‌خواني، اجراي موسيقي سنتي و مقامي و شب شعري با حضور شاعران استان و دیگر استان‌هاي کشور از جمله برنامه‌هاي پیش‌بینی شده برای اين روز است.

وي با اشاره به حضور جمعي از مسوولان در آرامگاه خيام توضيح داد: مراسم ويژه‌اي با حضور مسئولان، مردم و دوستداران در روز بزرگداشت خيام در محل آرامگاه وي برگزار خواهد شد. در اين مراسم همزمان با گل‌‌افشاني مزار خيام، چند سخنراني‌ تخصصی ايراد و موسيقي و شعر‌خواني نيز اجرا خواهد شد.

مسوول انجمن آثار و مفاخر استان خراسان رضوي تاكيد كرد: به مناسبت اين روز مسابقات علمي رياضي براي دانش‌آموزان استان برپا مي‌شود.

وي در پايان يادآور شد: در نظر داريم مجموعه‌اي از سخنراني‌هاي ارائه شده در بزرگداشت‌هاي مفاخر استان خراسان را در كتابي با عنوان مجموعه مقالات منتشر کرده و در اختيار علاقمندان قرار دهيم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط