شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۹:۲۰
نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با 96 عنوان کتاب تخصصی

مدیر نشر و مطبوعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از چاپ و عرضه 96 عنوان کتاب در موضوعات تخصصی و با استانداردهای علم خبر داد.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومي و امور بين‌الملل دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم، یدالله جنتی، فراوانی آثار تولید شده، ضرورت عرضه هرچه سریع‌تر آثار تخصصی و تاکید بر کیفیت متناسب آثار تولیدی پژوهشکده‌ها، واحدها و گروه‌های پژوهشی را از جمله ضرورت‌های تاسیس این اداره برشمرد و افزود: نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اواخر سال 1384 تاسیس و به صورت اختصاصی عهده‌دار چاپ و نشر دستاوردهای علمی و پژوهشی پژوهشگاه شد.

وی خاطرنشان کرد: تخصصی‌بودن کتاب‌ها، کیفیت افزون‌تر چاپ، سعی در کاهش قیمت آثار تولیدی و تسریع در عرضه آثار از جمله اهداف نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به شمار می‌روند.

مدیر نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، چاپ و عرضه 96 عنوان کتاب(در 140 جلد) در موضوعات تخصصی و مطابق استانداردهای علمی را از دستاوردهای نشر پژوهشگاه عنوان کرد و اظهار داشت: پژوهشکده فقه و حقوق با 24 عنوان کتاب، پژوهشکده فلسفه و کلام با 15 عنوان کتاب، پژوهشکده علوم و اندیشه اسلامی با 16 عنوان کتاب، مرکز احیاي آثار اسلامی و کنگره علامه بلاغی هریک با هفت عنوان کتاب، بیشترین آثار تولید شده را به خود اختصاص می‌دهند.

وی تصریح کرد: گروه اخلاق دفتر جنبش نرم‌افزاری پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، گروه پژوهش فلسفه و کلام خراسان رضوی، گروه مطالعات اسلام و غرب و مرکز مطالعات اجتماعی دیگر آثار تولیدی را به چاپ رسانده‌اند.

جنتی با اشاره به برگزیده شدن 21 اثر از نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در همایش‌ها، جشنواره‌ها، کتاب سال و... اظهار داشت: در سال 86 موسوعه علامه شرف‌الدین که از سوی مرکز احیاي آثار اسلامی پژوهشگاه، تحقیق و به چاپ رسید، موفق به کسب جایزه جهانی سال جمهوری اسلامی ایران شد.

وی با بیان این که نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی سال 86 به عنوان ناشر برگزیده کتاب سال حوزه انتخاب شد، گفت: سال 87 در جشنواره کتاب سال حوزه، کتاب «ثابت و متغیر» و موسوعه علامه بلاغی حائز رتبه‌های برتر شدند. همچنین در همان جشنواره از مجله آیینه پژوهش به عنوان تنها مجله کتاب‌گذار تقدیر شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: زمستان 87 کتاب «موسوعه احکام مرتد» از سوی کتاب فصل جمهوری اسلامی ایران برگزیده و در همان مراسم از نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اهدای لوح، تقدیر شد.

این کتاب‌ها همراه با دیگر آثار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که از ۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت ماه با حضور ناشران داخلی و خارجی در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود، عرضه خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط