پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
استادان دانشگاه تهران درباره «یکاترینا» سخن می‌گویند

نقد و بررسی «یکاترینا» که روایتی است از تنها وزیر زن در دوره جماهیر شوروی برگزار می‌شود. در این بررسی و نقد استادان دانشگاه تهران حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نشست نقد و بررسی «یکاترینا» که روایتی است از تنها وزیر زن در دوره جماهیر شوروی برگزار می‌شود. 

نشست بررسی و نقد این کتاب در یکشنبه، ۲۱ خرداد از ساعت ۱۵ با حضور گودرز رشتیانی، جهانگیر کرمی و فرزانه شفیعی در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم برگزار می‌شود.

در معرفی این کتاب می‌خوانیم: «یکاترینا» اثر ناتالیا کارنیوا با ترجمه فرزانه شفیعی به همت انتشارات فرهنگ معاصر منتشر شده است.

کتاب درباره کاترینا فورتسوا، تنها وزیر زن در دوره جماهیر شوروی است و فقط به شرح زندگی یک نخبه در طول ۷۰ سال حکومت ایدئولوژیک کمونیستی ختم نمی‌شود؛ این کتاب داستان زنی است که از نوجوانی گام‌هایی راسخ در مسیر پیشرفت برداشته و خط مشی حزبی را اصل غیرقابل انکار در تمام ابعاد زندگی می‌پنداشت. فورتسوا برای رسیدن به قله‌های جاه‌طلبی سیاسی زندگی‌های بی‌شماری را ویران کرد، اگرچه نقش وی در تحول فرهنگ و هنر شوروی قابل چشم‌پوشی نیست. کاترینا در سال‌های پایانی زندگی نسبت به تمامی باورهای حزبی خود تردید می‌کند و زمانی که مخالفانش او را به راحتی از صحنه بازی بیرون می‌رانند، چاره‌ای جز خودکشی برای او باقی نمی‌ماند.
    
علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را هم‌زمان از صفحه‌ اینستاگرام این مرکز به نشانی Ketabofarhang  پیگیری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها