چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
«تفسیر حکیم» به ایستگاه هجدهم رسید

دوره ۴۰ جلدی تفسیر حکیم یکی از جدیدترین کتب تفسیری شیعه است که به کوشش ۱۵ ساله استاد حسین انصاریان به رشته تحریر درآمده و اکنون هجدهمین جلد از این اثر ارزشمند با محوریت سوره یوسف منتشر و روانه بازار شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، دوره ۴۰ جلدی تفسیر حکیم یکی از جدیدترین کتب تفسیری شیعه است که به کوشش ۱۵ ساله استاد حسین انصاریان به رشته تحریر درآمده و اکنون هجدهمین جلد از این اثر ارزشمند با محوریت سوره یوسف منتشر و روانه بازار شده است.

سیدضیاالدین پورمحمودیان، مدیرعامل مؤسسه دارالعرفان با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد این اثر ارزشمند، اظهار کرد: سبک و سیاق متفاوت نگارش این اثر، با دیگر تفاسیر قرآن کریم، از مهم‌ترین ویژگی‌های «تفسیر حکیم» است به گونه‌ای که طبق نظر مولف گرانقدر، مطالب تفسیری، با بررسی جنبه‌های مختلف دینی و علمی، پاسخگوی نیازهای جامعه امروزی بوده و در عین حال جلوه‌ای ژرف از آموزه‌های این کتاب آسمانی را برای علما و فضلا به تصویر می‌کشد.

وی ادامه داد: در این اثر تفسیری ارزشمند، دو روش تفسیری «آیه به آیه» و «آیه به روایت» با هم درآمیخته شده و با بهره‌گیری از روش تفکیک، ابعاد و موضوعات گوناگون به صورت هدفمند و منطقی نگاشته شده است. استدلال‌ورزی، نظم نیکوی عبارات، نثر روان، ترتیب هدف‌دار موضوعات و استفاده از انواع پژوهش‌های ادبی، روایی، کلامی، اخلاقی و تربیتی و عرفانی از دیگر ویژگی‌های تفسیر حکیم می‌باشد.

مدیرعامل مؤسسه دارالعرفان خاطرنشان کرد: اثر «تفسیر حکیم»، در ۶۴ جلد به صورت دست‌نویس توسط مؤلف محقق، استاد حسین انصاریان آماده شده است که پس از تألیف بر اساس جدیدترین شیوه‌های تحقیق و ویرایش، در حال طی مراحل تکمیلی خود بوده و در آینده‌ای نزدیک توسط مؤسسه فرهنگی دارالعرفان به چاپ می‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها