پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸
نمایشگاه کتاب در استان ایلام برپا می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: نمایشگاه کتاب ایلام در سال جاری و پس از وقفه ۵ ساله برپا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، علی هوشمند اظهار داشت: در دیدار استاندار ایلام و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در طی بازدید استاندار از سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رخ داد، موضوع برپایی نمایشگاه کتاب در استان ایلام مطرح شد و این امر مورد استقبال معاونت فرهنگی وزارت و نیز استانداری ایلام قرار گرفت و دو طرف قول مساعد برای تأمین مالی برپایی این نمایشگاه را دادند.
 
وی با اشاره به اینکه یکی از رخدادهایی که زمینه را برای ایجاد انگیزه هم در میان ناشران و هم علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی ایجاد می‌کند، برپایی نمایشگاه کتاب است، افزود: امیدواریم با همکاری‌های وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولین استان بتوانیم نمایشگاه کتاب ایلام را پس از وقفه طولانی مدت در سال جاری برای بهره‌مندی دوست‌داران کتاب و اهل مطالعه از این رویداد فرهنگی برپا نماییم.
 
وی گفت: نمایشگاه استانی کتاب، به عنوان یک رویداد مهم و ارزشمند فرهنگی، همواره مورد مطالبه و اقبال ناشران، اهل قلم و استقبال مردم استان بوده است.
 
هوشمند با اشاره به اینکه آخرین نمایشگاه کتاب استان ایلام، در سال ۱۳۹۷ برگزار شده است، افزود: مدت ۵ سال است که به علت عدم تأمین اعتبار مالی و محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، نمایشگاه کتاب در استان برگزار نشده است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد ایلام یادآور شد: در جریان سفر معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان ایلام در دی ماه ۱۴٠۱ نیز اهالی قلم و ناشران، این مطالبه را مطرح کردند و معاون فرهنگی وزیر نیز قول حمایت و مساعدت دادند.
 
وی بیان داشت: پیرو مکاتبه و مذاکرات انجام شده در خصوص تأمین اعتبار نمایشگاه کتاب استان، مقرر شد این نمایشگاه به صورت مشارکتی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری و مساعدت استانداری ایلام در سال ۱۴٠۲ برگزار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها