جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳
جشن ۵۰۰هزارتایی‌شدن مجموعه کتاب «قهرمان من»/ این مجموعه به خط بریل در کتابخانه‌ها توزیع می‌شود

جشن ۵۰۰هزارتایی‌شدن مجموعه «قهرمان من» با کتاب‌های «عمو قاسم»، «داداش ابراهیم»، «آقا معلم»، «آقا محسن» و «علی لندی» جمعه (۲۲ اردیبهشت‌ماه) در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در ابتدای مراسم سعید قاسمی، مدیر نشر کتابک در توضیح روند شکل‌گیری این مجموعه و ایده اولیه آن گفت: ما چندسالی درصدد بودیم تا کار ویژه‌ای برای شهدا انجام دهیم؛ اما ایده اولیه شکل‌گیری این مجموعه از طرف محمدعلی جابری، نویسنده کتاب «عمو قاسم»، پیشنهاد شد و از آن استقبال شد. به دنبالش این مجموعه با کتاب «عمو قاسم» که شامل ۲۰ داستان از زوایای مختلف شخصیتی حاج قاسم سلیمانی است، شروع شد و در ادامه بقیه کتاب‌ها هم به آن اضافه شدند. داستان‌ها درباره اتفاقات روزمره شهدا نوشته شده و سعی دارند مخاطبان خود را درگیر زندگی واقعی شخصیت‌ها کنند.

مدیر نشر کتابک در ادامه درباره ملاک انتخاب شخصیت‌ها با توجه به اینکه از پنج نسل مختلف انتخاب شده‌اند گفت: در این مجموعه سعی کرده‌ایم سراغ شخصیت‌هایی که مخاطبان از قبل با آنها آشنایی داشته‌اند برویم و ان‌شاءالله در ادامه به سراغ دیگر عزیزان خواهیم رفت.

قاسمی در توضیح اقدامات انجام‌شده برای این مجموعه بیان کرد: این مجموعه پنج‌جلدی با همکاری نهاد کتابخانه‌ها به خط بریل تولید و در کتابخانه‌های این نهاد توزیع شده است. ترجمه آذری این کتب هم به طور محدود برای مخاطبان ارائه شده است.

وی از بازخورد مخاطبان از این مجموعه گفت: بازخورد از سمت خانواده‌ها، کودکان و مربی‌ها ورای تصور بود. براساس بازخوردهایی که از خانواده به صورت مجازی و حضوری داشتیم، شاهد جا افتادن مفاهیم این کتاب در خانواده‌ها بودیم.

مدیر نشر کتابک در توضیح مجموعه‌ای که برای بانوان شهید در حال پیگیری است اضافه کرد: اولین کتابی که از این مجموعه چاپ شده، کتاب «زینب‌خانم» درباره شهیده زینب کمایی است و کتابی درباره شهیده عصمت پورانوری هم ان‌شاالله به زودی منتشر می‌شود.

سعید قاسمی در پایان گفت: ما درصدد هستیم علاوه بر کتاب، محصولات جانبی مثل نوشت‌افزار آماده کنیم و هرچقدر بتوانیم، این حرکتی را که شروع شده است پررونق‌تر ادامه دهیم.

در بخش دیگری از مراسم احسان عسکری، مدیر مرکز رسانه‌ای شیرازه، درباره هدف فعالیت‌های شیرازه گفت: کار مرکز رسانه‌ای شیرازه بحث ترویج کتاب ممتاز است که به این مهم در فرمایش‌های مقام معظم رهبری هم به‌طور مکرر اشاره شده است و تلاش ما این است که در رسانه‌ها و مخصوصا رسانه ملی آثار ممتاز و مکتوب به بهترین شکل ترویج شوند.

عسکری افزود: نظر بزرگان تربیت این است که ما با معرفی شخصیت‌های برجسته باید به کودکان کمک کنیم تا راه درست را انتخاب کنند. بحث ترویج بحث مهمی است؛ اما در حوزه نشر ما ارتباط نویسنده و ناشر را داریم و در بازار فعلی ناشر است که تعیین می‌کند نویسنده چه مطلبی بنویسد.

عسکری ادامه داد: ما باید در پاسخ به ابراز نیاز مجموعه‌های نشر به آنها کمک کنیم؛ زیرا جامعه نیازمند این نوع شخصیت‌پردازی است؛ همان‌طور که فروش این کتاب‌ها نشان می‌دهد مخاطب تشنه این آثار است و باید در این موضوع کار کرد.

در ادامه مدیر مرکز رسانه‌ای شیرازه درباره آورده‌های رسانه‌ای این کتاب‌ها گفت: ما باید سبد فرهنگی آماده کنیم تا مخاطب بتواند از آن استفاده کنند. اگر بتوانیم در این نمایشگاه حتی نشانه‌هایی از این شهدا بگذاریم، می‌تواند سرمنشا آثار هنری دیگر باشد: مثل سریال‌ها، فیلم سینمایی و نوشت‌افزار با چهره این شخصیت‌ها.

سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ با شعار «آینده خواندنی است» در مصلای امام خمینی‌(ره) برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها