دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸
کانون با ۷۰۰ عنوان کتاب به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌آید

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ۷۰۰ عنوان کتاب که ۱۰۰ عنوان آن چاپ اول است در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ کانون با ۷۰۰ عنوان کتاب که ۱۰۰ عنوان آن چاپ اول (سال ۱۴۰۱) است و ده‌ها برنامه فرهنگی و هنری از جمله رونمایی کتاب‌های جدید در سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت می‌کند.
غرفه‌های کانون در سالن جنوبی ناشران کودک و نوجوان، غرفه ۱۸۱، سالن ناشران عمومی واقع در راهروی ۱۴، غرفه ۷ و بخش جنبی کودک و نوجوان خواهد بود.

در عین حال کانون علاوه بر عرضه آثارش در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲ به صورت حضوری، هم‌زمان کتاب‌هایش را در بخش مجازی و از طریق سایت ketab.ir نیز در معرض فروش گذاشته است.

بخش جنبی شامل دو بخش است؛ بخش کودکان شامل قصه‌گویی؛ در این غرفه مربیان، با استفاده از کتاب، برای کودکان قصه‌گویی کرده و درباره‌اش با آنها گفت‌وگو می‌کنند و کودکان قصه‌ای را که در غرفه قبلی شنیده‌اند، تصویرگری می‌کنند و در غرفه دیگری تصویرها به کتاب تبدیل می‌شود.

بخش نوجوان شامل تاریخ ادبیات کودک؛ سیر تاریخ ادبیات کودک در ایران همراه با معرفی نویسندگان و شاعران ایرانی کودک و نوجوان به نمایش گذاشته می‌شود، اجرای مسابقه‌های کتاب‌محور؛ این غرفه، با بازی‌ها و مسابقه‌های کتاب‌محور، میزبان مخاطبان است و ما قهرمانیم؛ نقالی و فضاسازی به کمک قصه شکل می‌گیرد.

همچنین دو دستگاه تماشاخانه سیار کانون در روزهای نمایشگاه در مصلی تهران مستقر خواهد شد و برای مخاطبان نمایش تئاتر و فیلم خواهد داشت.
در عین حال چهار کتابخانه سیار کانون نیز در محوطه مصلی امام خمینی (ره) تهران مستقر می‌شوند و برنامه‌های متنوع فرهنگی اجرا خواهند کرد.
مشاوره کتاب از دیگر فعالیت‌های کانون در روزهای برپایی نمایشگاه کتاب است. در این بخش در هر روز دو نفر از کارشناسان استان تهران، پاسخ‌گوی کودکان، نوجوانان، والدین و اولیای تربیتی خواهند بود تا به سوال‌های آنها درباره انتخاب کتاب مناسب و... پاسخ دهند.

همچنین باشگاه نقد ادبی نوجوانان در مراسم رونمایی کتاب، در بخش غرفه‌های فروش و جلسه‌های رونمایی از کتاب‌های تازه کانون برگزار می‌شود که در دو جلسه‌ رونمایی، اعضایی از باشگاه نقد ادبی نوجوانان استان تهران حضور خواهند داشت و به نقدوبررسی دو مجموعه کتاب منتشر شده از سوی انتشارات کانون خواهند پرداخت.
شایان ذکر است در روزهای برگزاری نمایشگاه ۴ مجموعه کتاب جدید کانون پرورش فکری رونمایی و ۴ جشن امضا با حضور نویسندگان آثار برگزار خواهد شد.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ با شعار «آینده خواندنی است» در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود.
یادآوری می‌شود پوستر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را حمیدرضا بیدقی طراحی کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها