چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳
سردیس بانوی نمونه جهان اسلام در سیرجان رونمایی شد

سردیس «طاهره صفارزاده» بانوی نمونه جهان اسلام طی مراسمی به مناسبت روز معلم در پارک بانوان سیرجان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمان، سردیس «طاهره صفارزاده» بانوی نمونه جهان اسلام روز سه شنبه طی مراسمی به مناسبت روز معلم در پارک بانوان سیرجان رونمایی شد.

«نسرین امینی زاده» استاد دانشگاه سیرجان در این مراسم بیان کرد: استان کرمان همواره در دامان خود اندیشمندان، مشاهیر و مفاخر علمی و فرهنگی بزرگی پرورش داده و در میان چنین بزرگان و مفاخری، مرحومه دکتر صفارزاده از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 امینی زاده اظهار داشت: از صفارزاده به عنوان شاعر متعهد و انقلابی، مترجم و نظریه پرداز معاصر یاد می کنند؛ او ۲۷ آبان ۱۳۲۵ در سیرجان متولد شد و در سال ۱۳۴۹ به استخدام دانشگاه ملی(شهید بهشتی) درآمد.

وی افزود: همچنین این بانوی سیرجانی در سال ۱۳۵۵ به جرم سرودن شعر مقاومت دینی و امضا نکردن عضویت اجباری در حزب رستاخیز از دانشگاه اخراج شد. در سال ۱۳۵۶ کانون فرهنگی - هنری نهضت اسلامی را به کمک نویسندگان سرشناس مسلمان تاسیس کرد که بعدها به حوزه اندیشه و هنر اسلامی و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی تغییر نام داد.

امینی زاده عنوان کرد: صفارزاده در سال ۱۳۷۱ از طرف وزارت علوم و آموزش عالی به عنوان استاد نمونه، معرفی شد و پس از انتشار ترجمه قرآن حکیم، عنوان خادم القرآن را دریافت کرد و در ترجمه قرآن کریم به زبان انگلیسی نیز همت گماشت که به عنوان بانوی نمونه جهان اسلام معرفی شد.

به گزارش ایبنا،  «طاهره صفارزاده» در سال ۱۳۸۵ از سوی سازمان نویسندگان آفریقا و آسیا به عنوان شاعر مبارز، زن نخبه و دانشمند مسلمان برگزیده شد که از وی آثار بسیاری از جمله ترجمه‌ قرآن به زبان فارسی و انگلیسی و اشعار مختلف بر جای مانده است.

طاهره صفارزاده چهارم آبان ماه سال ۱۳۸۷ در سن ۶۲ سالگی به علت بیماری ضایعه مغزی در بیمارستان ایرانمهر تهران به لقای معبود شتافت و پیکر او نیز در امامزاده صالح تجریش به خاک سپرده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها