چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰
جشن اهدای کتاب در روستای برگزیده دوستدار کتاب ایران برگزار شد

در آستانه سال جدید، جشن اهدای کتاب در دهبکری، روستای برگزیده دوستدار کتاب ایران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در کرمان، جشن اهدای کتاب چهارشنبه‌(24 اسفندماه) در روستای برگزیده دوستدار کتاب ایران با حضور معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و جمعی از مسئولان و فعالان حوزه کتاب دهبکری برگزار شد.

سید‌مهدی میرتاج‌الدینی، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این مراسم از اهدای ۳۰۰ میلیون ریال کتاب ازسوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به روستای برگزیده هشتمین جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب کشور خبر داد و  گفت: کتاب‌های اهدایی در موضوعات گوناگون فرهنگی، ادبی، مذهبی، کودک و نوجوان و علمی است.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی علاوه بر کتاب‌های اهدایی، مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال نیز برای حمایت از فعالیت‌های کتابخوانی به این روستا اختصاص داده است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان درخصوص حمایت‌های نهاد‌های همکار بیان کرد: ۱۵۰ میلیون ریال از اعتبارات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای تجهیز کتابخانه و ۱۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای ترویج فعالیت‌های مربوط به رویداد‌های کتابخوانی اختصاص یافت.

وی با اشاره به حضور موفقیت‌آمیز استان کرمان در دوره‌های گوناگون جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب کشور بیان کرد: در دوره اول این جشنواره سال ۱۳۹۳ روستای رحیم‌آباد کرمان جزو ۱۰ روستای برگزیده کشوری معرفی و مورد تحلیل قرار گرفت و در پنجمین دوره این جشنواره در سال ۱۳۹۷ دهبکری به مرحله نهایی جشنواره راه یافت.

میرتاج‌الدینی توضیح داد: روستا‌های احمدآباد از شهرستان زرند و دهبکری از شهرستان بم به مرحله نهایی جشنواره ششم راه یافتند و در هفتمین دوره جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب، روستا‌های محمدآباد ساقی از شهرستان انار و دهبکری از شهرستان بم به مرحله نهایی  راه یافتند و پس از رقابت در نهایت روستای محمدآباد ساقی به عنوان روستای برگزیده کشور در سال ۱۳۹۹ معرفی شد.

وی تشریح کرد: در هشتمین دوره جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب که مراسم پایانی آن در آبان ماه امسال برگزار شد، دهبکری به عنوان روستای برگزیده کشوری معرفی و از خدمات مجری طرح و فعالان کتابخوانی روستا با حضور مقامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران استانی تجلیل شد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به آغاز روند اجرایی جشنواره نهم اشاره کرد و خواستار حضور فعال مروجان و علاقه‌مندان فرهنگ ترویج کتاب و کتاب خوانی روستا‌های استان در این رقابت کشوری شد.

وی بیان کرد: جشنواره نهم به صورت مجازی برگزار می‌شود و مجریان طرح‌های کتاب خوانی در روستا باید فرم‌های مربوطه را تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۲ در سامانه جشنواره تکمیل و مدارک مورد نیاز را برای شرکت در جشنواره بارگذاری کنند.

جشن اهدای کتاب امروز در دهبکری با کاشت نهال درخت از سوی اهالی روستا همراه بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها