سه‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
پژوهشی تاریخی درباره هواپیماربایی در ایران منتشر شد

کتاب «پرونده‌ای برای هواپیماربایی» نوشته رضا جهان‌فر نویسنده جوان و خوش فکر از سوی نشر سرو منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «پرونده‌ای برای هواپیما‌ربایی» نوشته رضا جهان‌فر در ۳۸۵ صفحه از سوی انتشارات سرو موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس منتشر و راهی بازار نشر شده است.

تاریخ کشورمان به‌ویژه جنگ تحمیلی، ظرفیت مناسبی برای تحقیق و پژوهش در این حوزه برای پژوهشگران مهیا کرده است؛ این کتاب پژوهشی تاریخی درخصوص هواپیماربایی در ایران با رویکرد جامعه شناسی جنگ است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «جنگ دارای ابعاد مختلفی است و یکی از ابعاد جنگ، اجتماعی بودن آن به شمار می رود. در واقع جنگ پدیده‌ای اجتماعی است. شناخت ابعاد مختلف جنگ، از جمله بعد اجتماعی، به شناخت صحیح‌تر آن کمک خواهد کرد. اهمیت این نوع شناخت از آنجا ناشی می‌شود که کنش‌ها و واکنش‌های مردم در جنگ‌ها، بر نتیجه جنگ تاثیرگذار است. در این میان، پیامدهای اجتماعی جنگ‌ها، از جمله مسائل اصلی پردازش می‌شود و جزیی از جامعه‌شناسی جنگ به شمار می‌رود. هر عملیات نظامی که در محدوده جغرافیایی داری منابع انسانی انجام شود، دارای تاثیراتی بر جمعیت انسانی است. اجزای جنگ و هر کنش خصمانه مرتبط با جنگ و نیروهای نظامی نیز به‌عنوان موضوعی برای مطالعه در جامعه‌شناسی جنگ مطرح است.»
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها