شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۵
«جهان كتاب» را تعطيل نكنيد

بيش از 100 نويسنده آمريكايي با نوشتن نامه‌اي سر گشاده، از مسوولان روزنامه واشنگتن‌پست خواستند بخش بررسي كتاب خود را تعطيل نكنند._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از آسوشيتدپرس، در شرايطي كه روزنامه واشنگتن‌پست تحت فشارهاي اقتصادي اعلام كرده است بخش «جهان كتاب» خود را از 27 بهمن ماه (پانزدهم فوريه) تعطيل خواهد كرد، «رابرت دالك» تاريخ‌نويس ، «شن ويلدرز» نويسنده و يادداشت‌نويس و «باربارا اهرنريچ» نويسنده، همراه 100 نويسنده آمريكايي ديگر، طي نامه‌اي سر گشاده به مسوولان واشنگتن‌پست، خواستار جلوگيري از بسته شدن بخش موسوم به «جهان كتاب» اين روزنامه شدند كه روزهاي يكشنبه منتشر مي‌شود.

در اين نامه آمده است: بجز بخش «جهان كتاب» كه در طول هفته به علاقه‌مندان فراوان كتاب عرضه مي‌شود، بخش‌هاي اندكي در طول هفته در حوزه ادبيات به علاقه‌مندان ارايه مي‌شود. اين بخش به عنوان بخشي از روزنامه‌هاي پر ارزش ما، حاوي پرستيژ و اثر خاصي است و از طريق نقادي متفكرانه، فرهنگ ما را غني مي‌بخشد.
«روكسانا رابينسون»، «پيتر استراب» از داستان‌نويسان و «ديويد گرينبرگ»،«ديويد گرو» و «داگالس برينگلي» از تاريخ‌نويسان آمريكايي، جزو يكصد نفري هستند كه اين نامه را امضا كرده‌اند.

بخش بررسي كتاب واشنگتن‌پست از سال 1960 تا كنون هر هفته در 16 صفحه منتشر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط