چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
شاعران وارثان راستین انقلاب اسلامی هستند

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در مراسم اختتامیه شب‌های انقلاب تاکید کرد: شاعران، وارثان انقلاب اسلامی هستند که همواره با کلام و شعرشان همراه ملت انقلابی ایران بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در ابتدای این مراسم محمدرضا شرفی خبوشان، مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، کلمه را بزرگ‌ترین مددرسان انقلاب توصیف کرد و افزود: در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و این پایداری که در جان و جهان انقلاب ایران در جریان است به مدد کلمات است. هنوز به مدد کلمات و انتخاب ایمان خودمان پایداریم و امیدواریم، هنوز که هنوز است، از پیروان این راه ارزشمند باشیم.  انقلاب به مدد کلمه حرکت کرده و این کلمه، کلمه‌ای است که در ذات باری تعالی است و بعد از آن در کلام حضرت امام(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی جاری شد. این جنس کلمات بود که باعث شده، روح جمعی مردم، شوری در عالم بپا کند که انقلاب اسلامی را رقم بزند. به تعبیر مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی یک هدیه‌ای است که باید قدر آن را دانست و همواره در هر سالگردی این احساس ارزش را برای چنین هدیه‌ای باید بروز داد.

نویسنده کتاب‌های حوزه انقلاب، شعرا را از وارثان این انقلاب خواند و تاکیدکرد: شاعران از مهم‌ترین وارثان این انقلاب اسلامی هستند. همواره شاعرانی که از پیش از رخداد انقلاب اسلامی حتی از دوران 15 خرداد 1342  با شعر و کلامشان، انقلاب را یاری کردند و قدم به قدم با مردم جلو آمدند.

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، تفاوت اصلی انقلاب اسلامی را با دیگر انقلاب‌ها، در جنس فرهنگ و جریان تمدنی آن معرفی کرد و گفت: آن‌چیزی که انقلاب اسلامی متفاوت می‌کند، آن فرهنگ و تمدن ساری و جاری در جریان انقلاب اسلامی است. هر شعر تازه‌ای که به این جریان اضافه می‌شود، زنده نگه‌‎داشتن این جریان از اولویت‌های اوست. این رود انقلاب روان و جاری است.

وی با اشاره به اهمیت کار شعر و شاعری، شاعران انقلاب را دلسوزان و پرجم‌داران انقلاب ایران خواند و گفت: حرمت‌گذاری و احترام به شاعران، دانستن قدر آنان، جزو وظایف دلسوزان این انقلاب است. شاعر فقط شعر نمی‌گوید یا فقط کارش تهییج احساسات و هیجانات نیست. بلکه شاعر پرچمدار این تمدن اسلامی است پرچمدار این جریان مهم جهانی است. چراکه با شعر، ما به ارزش‌ها و ذخایر تمدن اسلامی گره می‌خوریم.انقلاب اسلامی 44 سال است که ریشه در یک جریان عمیقی دارد که عمق این ریشه به جریان تولد دین مبین اسلامی است. تعبیر امام (ره) هست که اینگونه فرمودند.

شرفی‌خبوشان در پایان سخنان خود هر بیت شعر شاعران انقلاب را جریان‌ساز و حامی انقلاب دانست و گفت: هر شاعر با هر بیتی که می‌آفریند، انقلاب را یاری می‌‎کند.

در ادامه این مراسم هادی سعیدی کیاسری، محمدرضا سهرابی‌نژاد، قادر طهماسبی، یوسفعلی میرشکاک، محمدجواد آسمان، رضا نیکوکار، عباس باقری، سعید حدادیان، مریم رزاقی، حسین خزایی، رضا شیبانی، مبین اردستانی، الهام نجمی، رباب کلامی و فاطمه نانی‌زاد، به شعرخوانی پرداختند.

تقدیر ویژه از سیمین‌دخت وحیدی و عباس براتی‌پور، دو شاعر پیشکسوت انقلاب از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

چهارمین دوره شب‌های شعر انقلاب در روزهای۱۱، ۱۳، ۱۶و ۱۸ بهمن با حضور شاعران مطرح و برجسته کشور در چهار استان همدان، قم، کرمان و تهران برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها