چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
کتاب «نقش نگار» این هفته در نماز جمعه تهران معرفی می‌شود

کتاب «نقش نگار»، مروری بر زندگانی امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) در نماز جمعه این هفته تهران معرفی می‌‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) حجت‌الاسلام علی نوری سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: نمازجمعه این هفته تهران 14 بهمن‌ماه در مصلی امام خمینی(ره)، به امامت حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد برگزار خواهد شد. طبق روال، ساعت 10:30 صبح درب‌های مصلی امام خمینی(ره) به روی نمازگزاران گشوده می‌شود و برنامه از ساعت 11 آغاز خواهد شد. وی افزود: امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیش از خطبه‌ها سخنرانی خواهند کرد.

حجت‌الاسلام علی نوری ادامه داد: در بخش معرفی کتاب این هفته به مناسبت میلاد با سعادت مولی الموحدین حضرت علی علیه السلام کتاب «نقش نگار»، مروری بر زندگانی امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) معرفی می‌‌شود.

سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تصریح کرد: «نقش نگار» عنوان کتابی است از مجموعه سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب که به همت حجت‌الاسلام محمدیان جمع‌آوری و توسط انتشارات مؤسسه انقلاب اسلامی منتشر شده است.

بیان شیرین و زیبای رهبر معظم انقلاب از تحلیل و تفسیر وقایع به گونه‌ای است که خواننده احساس می‌کند گویا معظم له در آن دوران شاهد همه اتفاقات و ماجراها بوده‌اند. حجت‌الاسلام نوری افزود: نکته بسیار جالب این است که تکرار مطالب بسیار کم مشاهده می‌شود، گو اینکه برای هر سخنرانی که پیرامون شخصیت امیرالمؤمنین داشته‌اند، به مطالب قبلی خویش مراجعه نموده و از تکرار آن‌ها خودداری کرده‌اند و فراز جدیدی از زندگی و یا شخصیت آن حضرت را مطرح نموده‌اند و همین امر موجب شده است مجموعه نسبتاً کاملی از زندگانی حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام در دست داشته باشیم.

سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اظهار داشت: ویژگی دیگر این کتاب استفاده از خاطرات و توضیحات از زبان حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام است که در کنار بیانات به صورت پاورقی در انتهای کتاب گردآوری شده است.

وی در پایان گفت: علاقمندان می‌توانند کتاب «نقش نگار» را با ۳۰ درصد تخفیف از غرفه کتاب آدینه واقع در ضلع شرقی شبستان مصلی تهیه نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها