چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶
شرح شاعران آن سوی ارس در رادیو ایران

برنامه «پارسی‌گویان» این هفته ششم بهمن ماه از شاعران آن‌ سوی رود ارس می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سیده زهرا صالحی، تهیه‌كننده برنامه «پارسی گویان» بیان كرد: در برنامه این هفته محمدجعفر محمدزاده، کارشناس و پژوهشگر و استاد ادبیات از شاعران پراکنده‌‌ پارسی‌گوی، سرزمین ارّان می‌گوید.

وی ادامه داد: هم‌چنین علاقه‌مندان به زبان فارسی، دو رباعی از شیخ حسین سقا که به احتمال زیاد اهل شروان بوده و دو شاعر پارسی‌گویِ دیگر به‌نام ابوالعلا شاپور و ابوالقاسم، (که رباعی‌هایی از آنها که در نزهه‌المجالس آمده است) از زبان کارشناس این برنامه خواهند شنید.

صالحی افزود: در بخش دیگری از برنامه پزوهشگر و کارشناس «پارسی‌گویان» از سعد‌الدین لجامی شاعر دیگر اهل ارّان، که بنا به نظر دکتر شفیعی کدکنی مثنوی طریق‌التحقیق از اوست، سخن می‌گوید.

تهیه‌کننده برنامه «پارسی‌گویان» تصریح کرد: حسین هزار مرد، زکی عکّاف، سعد صفّار، عزّالدین ابوالبقاء، عزیز کحّال، اطلسی، تاج صالح، جمال‌الدین عمر و حدیثی شاعران پارسی‌گوی دیگری هستند که در نزهه‌المجالس از آنها نام برده شده و در این برنامه نمونه‌هایی از رباعی‌های آنها معرفی می‌شود. و از دیگر بخش‌های برنامه به گفت‌وگو با شاعرانی از افغانستان، گزارش تینا میرکریمی با استادان زبان فارسی از دیگر کشورها و همچنین روایتی از شاهنامه از زبان فرزانه شکر‌اللهی اشاره کرد.

گفتنی است «پارسی‌گویان» به تهیه‌كنندگی سیده زهرا صالحی و با حضور محمدجعفر محمدزاده استاد دانشگاه و پژوهشگر زبان فارسی و اجرای حسن همایی پنجشنبه‌ها ساعت 16 از رادیو ایران پخش می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها