سه‌شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
گفتگو با نویسنده کتاب قاف در برنامه «سلام تهران»

سارا عرفانی، نویسنده کتاب قاف سه‌شنبه 13 دی ماه با حضور در استودیوی برنامه سلام تهران شبکه پنج سیما توضیحاتی درباره این کتاب برای مخاطبان بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) نویسنده کتاب قاف گفت: حاج قاسم گفتگویی درباره جنگ ۳۳ روزه داشت که متن آن پیاده و کتاب قاف منتشر شد، اما من تلاش کردم تا متن را بیشتر داستانی روایت کنم و آن را از خشکی در بیاورم و با زبان ساده‌تری آن را بیان کنم. این کتاب در قالب داستان‌های مصور تهیه شده است. مخاطبان می‌توانند رمزینه پاسخ سریع یا همان کیو آر کد پشت کتاب را اسکن کنند تا تصاویر متحرک کامل این داستان را مشاهده کنند.

وی افزود: مخاطبان این کتاب از رده سنی نوجوانان تا بزرگ‌سالان است. کتاب‌های تصویردار می‌توانند برای نوجوانان بسیار جذاب باشند و به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا این تصاویر متحرک نیز ارائه شود.

او درباره ملاقات با حاج قاسم سلیمانی گفت: من حدود شش سال پیش که برای به سامرا برای زیارت رفته بودم، در آنجا اتومبیل‌های زرهی را می‌دیدم، در آن زمان آن منطقه امن نبود. وقتی به حرم رسیدم و در حال زیارت بودم، دیدم که حاج قاسم نیز در آنجا حضور دارد و به مدت چند ثانیه با ایشان ملاقات کردم.

عرفانی درباره تاثیرگذارترین بخش کتاب قاف گفت: این کتاب ماجرای جنگ ۳۳ روزه است که در یکی از شب‌های آن جنگ، حاج قاسم در کنار سید حسن نصرالله بود و سعی دارند جنگ را فرماندهی کند. در آن لحظه احتمال انفجار ساختمانی که در آن حضور داشتند، وجود داشت در نتیجه از ساختمان بیرون می‌آیند اما هم‌زمان در آنجا جنگنده‌هایی بودند که از روی حرارت بدن افراد را شناسایی می‌کردند. این شرایط بسیار سخت و عجیب است چرا که حاج قاسم و سید حسن نصرالله در آن شرایط منتظر اتومبیلی هستند تا آن‌ها را به مکان دیگری ببرد. در آن لحظه شهید عماد مغنیه می‌رسد و می‌تواند آن‌ها را به منطقه‌ای امن ببرد.

وی درباره کتاب‌های خود اظهار داشت: من حدود ۱۲ کتاب دارم که ماجراهای مختلفی طی آن‌ها مطرح می‌شود. این کتاب‌ها درباره زندگی شهدا، فرماندهان دفاع مقدس و معرفت زیارت است. من سعی دارم کتاب‌هایم را به صورت داستانی بنویسم اما ماهیت حقیقی کتاب‌ها رعایت می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها