سه‌شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
کتابخانه عمومی شهید حاج قاسم سلیمانی شهر ایلام افتتاح شد

کتابخانه عمومی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی محله بانبرز شهر ایلام با حضور محمد آیینی، معاون وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسئولین استانی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، کتابخانه عمومی سردارشهیدحاج‌قاسم سلیمانی محله بانبرز باحضور محمد آیینی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران؛ سعید هژبری، معاون‌ امور هماهنگی ‌ حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی، فرشاد دوستی، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام؛ عبدالصاحب نادری، فرماندار ایلام؛ سعید انوری و مجید مجیدی، رئیس و عضو شورای شهر ایلام همچنین جمعی دیگر از مسئولین استانی افتتاح شد.
 
آیینی، معاون وزیر راه و شهرسازی در این آیین گفت: از این به بعد پروژه های راه و شهرسازی چند منظوره هستند تا با افتتاح و بهره برداری آنها، خدمات فرهنگی،ورزشی،بهداشتی، آموزشی به مردم ارائه شود و انتظار می رود پروژه های واقع شده در این مجتمع جهت هم افزایی بیشتر، به طور کامل برای دهه فجر امسال افتتاح و در اختیار مردم این منطقه قرار گیرد.
 
وی با بیان اینکه ادبیات بازآفرینی در دولت سیزدهم تغییر یافته، تصریح کرد: در واقع عمده مشکل در محلات هدف بازآفرینی فرسودگی و حاشیه‌ نشینی نیست،بلکه از بسیاری شاخص‌‌ها مانند خدمات و مسکن عقب ماندگی وجود دارد که تلاش دولت این است که فاصله بین این محلات برخوردار و مناطق غیربرخوردار کمتر شود.
 
وی ضمن تقدیراز نهادکتابخانه عمومی کشور برای تجهیز و تکمیل پروژه کتایخانه محله بانبرز شهر ایلام و اتمام به موقع آن، از همراهی دستگاه های مربوط به ویژه استاندار ایلام تشکر کرد.
 

در ادامه سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گفت: لازمه توسعه فرهنگی، ایجاد کتابخانه است و این مهم همواره در اولویت برنامه های نهادکتابخانه های عمومی کشور بوده و فعالیت های فرهنگی جهت توسعه فرهنگ کتاب خوانی و ارتقای سرانه مطالعه از رویکردهای اصلی در کتابخانه های عمومی است و پروژه های جدید متناسب با این سیاست تعریف و اجرا می شوند.
 
 وی افزود: اعتبار عمرانی برای ساخت این طرح بالغ بر ۱۶میلیارد ریال بوده و در مجموع بیش از ۴۰۰میلیون تومان برای تجهیز آن هزینه شده که از این میزان هزینه  مبلغ 3میلیارد و پانصد میلیون ریال از محل اعتبارات کتابخانه ها عمومی کشور تخصیص یافته است.
 
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام تصریح کرد:همچنین بیش از ۷۵۰ میلیون ریال از اعتبارات محل مناطق کمتر توسعه یافته و حاشیه نشین اداره کل امور اجتماعی استانداری در سال گذشته برای تجهیز این کتابخانه استفاده شده است.
 
این مقام مسئول با بیان اینکه کتابخانه عمومی‌سردارشهیدحاج‌قاسم سلیمانی بعد از کتابخانه مرکزی ایلام بزرگترین کتابخانه در سطح استان است ابراز داشت: امیدواریم با حمایت مسولان و در جهت خدمت رسانی بهتر به مردم منطقه نواقصی هایی که در این کتابخانه وجود دارد برطرف شود.
 

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:مردم منطقه بانبور شهر ایلام و نیزشهرک شهیدکشوری نیز درخواست احداث کتابخانه در این محله دارند که امیدواریم این این مهم نیز مورد توجه قرار گیرد.
 
وی افزود: اولین کتابخانه احداث شده قبل از انقلاب در ایلام کتابخانه پروین اعتصامی واقع در پارک کودک شهر ایلام است که در حال حاضر فضای مناسب فرهنگی ندارد ونیازمند تخریب و بازسازی است و با توجه به اینکه زمین آن متعلق به شهرداری است می توان با همراهی این دستگاه و جذب اعتبار، مجتمع فرهنگی و پایگاه اجتماعی در این منطقه ایجاد شود.
 
به‌ گزارش‌ ایبنا کتابخانه‌ سردار سلیمانی با زیربنای ۷۳۰متر مربع در ۲ طبقه احداث و برای آن بالغ بر ۱۶میلیارد ریال از محل اعتبارات بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی هزینه شده است. این مکان فرهنگی شامل سالن مطالعه، آمفی تئاتر و اجتماعات و اتاق های کودک و رایانه و فضاهای اداری و دارای۶۰۰۰ نسخه کتاب است. «بانبرز» در جاشیه شهر ایلام است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها