یکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
نشست آسیب‌شناسی آموزش زبان فارسی در قزاقستان برگزار شد

نشست آسیب‌شناسی آموزش زبان فارسی و ایران‌شناسی در قزاقستان به همت رایزنی فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در این کشور برگزار و راهکارهای برون‌رفت از مسائل موجود بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نشست آسیب‌شناسی آموزش زبان فارسی و ایران‌‌شناسی با حضور علی‌اکبر طالبی‌متین، رایزن فرهنگی کشورمان در قزاقستان در محل این نمایندگی فرهنگی برگزار شد.

در این نشست، طالبی‌متین در سخنانی گفت: درصدد هستیم با هماهنگی‌های به عمل آمده با مسئولان مراکز علمی و فرهنگی قزاقی، زمینه‌های اشتغال دانشجویان رشته ایران شناسی و زبان فارسی را به سرعت فراهم کنیم.

آقمارال، یکی از استادان زبان فارسی دانشگاه اوراسیا نیز با ارائه اطلاعاتی درخصوص وضعیت آموزش زبان فارسی در دانشگاه ملی اوراسیا، از برنامه‌های رایزنی فرهنگی کشورمان برای ارتقای سطح زبان فارسی و ترغیب هرچه بیشتر دانشجویان به یادگیری این زبان قدردانی کرد.

وی ادامه‌ داد: برگزاری المپیاد زبان فارسی در دو سطح و انتخاب افراد برتر و نمایش فیلم‌های جذاب و مطرح ایرانی که به‌زودی در دانشگاه ملی اوراسیا انجام خواهد شد، از فعالیت‌های مهم رایزنی فرهنگی است. این برنامه‌ها بستر مناسبی را برای جذب و علاقه‌مندی دانشجویان به زبان فارسی ایجاد می‌کند.

لزوم توجه به آموزش زبان فارسی از سطح مدارس و آشنایی دانش‌آموزان با زبان فارسی، درخواست اعزام دانشجو و استاد ایران شناسی و زبان فارسی قزاقی به ایران برای حضور در مدرسه تابستانی زبان فارسی ۲۰۲۳ و برگزاری برنامه‌های مشترک علمی و فرهنگی با دانشکده‌های مختلف دانشگاه ملی اوراسیا از محورهای مهم مطرح شده در این نشست بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها