چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
«روزهای پیام‌بری» زیر ذره‌بین

سلسله‌نشست‌های «پاورقی» فرصتی را برای گفت‌وگو درباره کتاب‌های شاخص مراکز استانی حوزه هنری به‌وجود می‌آورد تا کتاب‌هایی که در میان انبوه آثار هنری خلق‌شده در مراکز گوناگون حوزه هنری، توجه کمتری به آن‌ها شده است، به مخاطبان معرفی شوند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اولین نشست از مجموعه نشست‌های «پاورقی» با محوریت کتاب «روزهای پیام‌بری» و با حضور مرتضی سرهنگی پیشکسوت حوزه ادبیات پایداری، روح‌الله شریفی نویسنده کتاب و میثم رشیدی مهرآبادی برگزار خواهد شد.

سلسله‌نشست‌های «پاورقی» فرصتی را برای گفت‌وگو درباره کتاب‌های شاخص مراکز استانی حوزه هنری به‌وجود می‌آورد تا کتاب‌هایی که در میان انبوه آثار هنری خلق‌شده در مراکز گوناگون حوزه هنری، توجه کمتری به آن‌ها شده است، به مخاطبان معرفی شوند.

کتاب «روزهای پیام‌بری» خاطرات غلامحسن حدادزادگان، پیام‌رسان و راننده پیکر شهدا در دوران جنگ تحمیلی است که به قلم روح‌الله شریفی و با همکاری حوزه هنری استان قزوین توسط انتشارات «سوره مهر» به انتشار رسیده است.

نخستین نشست «پاورقی» به همت مرکز رسانه معاونت راهبری استان‌های حوزه هنری و با همکاری موسسه «سپهر سوره هنر»، در روز شنبه 28 آبان ساعت ۱۵:۳۰ در تماشاخانه ماه حوزه هنری با حضور خبرنگاران و اهالی حوزه نشر برگزار می‌شود.



گفتنی است چندی پیش هم این کتاب با حضور مسئولان استان قزوین، حوزه هنری انقلاب اسلامی، انتشارات سوره مهر، جمعی کثیری از خانواده‌های شهدا و دوستداران کتاب و کتاب‌خوانی در سالن اجتماعات کتابخانه امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد.

در ابتدای این مراسم محمدرضا امام‌قلی رئیس حوزه هنری استان قزوین ضمن خوشامدگویی به مهمانان مراسم، از شروع فعالیت‌های گسترده حوزه هنری قزوین در رونق و شکوفایی ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی خبر داد. او انتشار 14 کتاب در سال 1401 با مضامین دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را گواه صحبت‌هایش دانست.

در ادامه محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی پشت تریبون رفت و از «روزهای پیام‌بری» به عنوان کتابی ناب و درجه یک یاد کرد. دادمان ابراز امیدواری کرد با انتشار «روزهای پیام‌بری» فصل جدیدی در ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی ایران اسلامی با همت دل‌بستگان این حوزه آغاز شود.

پس از دادمان، امام جمعه و نماینده ولی فقیه استان قزوین حجه الاسلام والمسلمین عابدینی، در سخنان کوتاهی، ضمن تبریک به گردآورندگان و دست اندرکاران انتشار کتاب «روزهای پیام‌بری» تاکید کرد: با توجه به تاکیدات اسلام و سوگند قرآن به قلم و آن چه از آن خلق می‌شود، جامعه ما باید در کتاب و کتاب‌خوانی سرآمد و پیشگام دیگر جوامع باشد.

مرتضی سرهنگی مسئول دفتر ادبیات مقاومت حوزه هنری انقلاب اسلامی نیز دقایقی پشت تریبون حاضر شد. سرهنگی با تاکید بر این که لازم است تمامی خاطرات جنگ مکتوب و نگهداری شود، افزود: ریش‌سفیدانی که امروز تجربه حضور در جنگ را دارند باید دست به قلم شوند و خاطراتشان را بنویسند. خاطراتی که نوشته نشوند گویی رخ نداده‌اند.

در دقایق پایانی مراسم با دعوت مجری، مسئولان برای رونمایی کتاب روی صحنه حاضر شدند. روح‌الله شریفی نویسنده و غلام‌حسن حدادزادگان نیز روی صحنه رفتند. پس از انجام مراسم رونمایی در فضایی گرم و صمیمی حضار با یکدیگر عکس یادگاری گرفتند.

کتاب «روزهای پیام‌بری» در چهار فصل «ماشین داماد»، «در برابر امواج»، «روزهای پیام‌بری» و «شهر باران» و ۴۳ بخش نوشته شده است.

این کتاب روایت شخصی است که از کودکی از جنازه می‌ترسد اما در سن جوانی مجبور می‌شود راننده پیکر شهدا شود. یک مرد که در میانه‌ی پیام بردن برای خانواده‌ها برادر خودش شهید می‌شود و به او می‌گویند حالا خبر شهادت برادر خودت را به مادرت برسان و او به یکباره متوجه می‌شود که تا به حال چقدر با خانواده شهدا غریبه رفتار می‌کرد. «روزهای پیام‌بری» تلاش کرده تصویری واقعی از موقعیت شغلی پیچیده آقای حدادزادگان به خواننده ارائه کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها