دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲
مصطفی رحماندوست اولین مهمان «تهران به روایت دختران»

نخستین روز کارگاه‌های آموزشی رویداد ادبی «تهران به روایت دختران» میزبان مصطفی رحماندوست نویسنده کودک و نوجوان بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ نخستین روز کارگاه‌های آموزشی «تهران به روایت دختران» پس از انتخاب ۱۸۰ نوجوان علاقه‌مند به کار نویسندگی، با حضور مصطفی رحماندوست به عنوان نویسنده مهمان در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کلید خورد.

مصطفی رحماندوست با حضور در جمع نوجوانان علاقه‌مند به نویسندگی گفت: وقتی که شما به کسی می‌رسید که سابقه‌اش از شما بیشتر است معمولاً می‌پرسید سوژه‌ها را از کجا می‌آورید؟ در حالی‌که اگر چشم و گوش‌های‌تان را باز کنید، همه‌جا سوژه هست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: شما انگشتانی دارید؛ انگشتانی که می‌توانند کارهای بزرگ انجام دهند. انگشتان شما برای سیلی‌زدن آفریده نشده‌اند. قطعاً با این دست‌ها می‌توان فردای بهتری ساخت. دست کسی را گرفت و مهربانانه او را نوازش کرد.

نویسنده کتاب «ترانه‌های نوازش» تصریح کرد: از هر ۱۰۰ نفر تنها ۱۰ نفر چنین قدرتی دارند و از میان این ۱۰ نفر، شاید 2 نفر به اوج برسند. یعنی ۹۰ نفر دیگر فقط می‌نویسند؛ بدون اینکه لذتی را برای خود و دیگران ایجاد کنند. اگر بزرگتر شدی و نتوانستی با خودت و سختی‌های راهت کنار بیایی، فردا سر چهارراه زندگی، من فقط با شما بای‌بای می‌کنم؛ اما اگر از میان شما کسانی آنقدر پررو و پرتوان باشند که بتوانند این مسیر را به خوبی طی کند، آن زمان سر چهارراه به او می‌گویم: حالا بیا با هم قدم بزنیم. شاید دوباره چیزی برای نوشتن پیدا شود.

مسابقه ادبی «تهران به روایت دختران» با محوریت تهرانِ خانواده با همت شهرداری این کلان‌شهر ویژه دختران نوجوان در همکاری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران با هدف شناخت و فهم دغدغه‌ها و نیازهای دختران نوجوان و خانواده‌های آنان در کلان‌شهرها طی طرح سه مرحله‌ای بورسیه نویسندگان نوجوان برگزار می‌شود.
افراد برگزیده مرحله اول، در کارگاه‌های آموزشی داستان‌نویسی شرکت می‌کنند و منتخبان این بخش پس از شناسایی نقاط قوت و ضعف آثارشان و براساس علاقه‌شان به گونه‌های مختلف، در کلاس‌های ویژه داستان‌نویسی که با حضور استادان و پیشکسوتان برگزار خواهد شد، شرکت می‌کنند.
آثار برگزیده در قالب کتابی به چاپ خواهد رسید؛ ضمن اینکه همه شرکت‌کنندگانی که نسبت به ارسال آثار خود در این فراخوان مشارکت کرده‌اند، به عضویت باشگاه نویسندگان نوجوان درخواهند آمد.
رویداد «تهران به روایت دختران» از سوی امور بانوان شهرداری تهران با مشارکت امور زنان وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با محوریت تهرانِ خانواده برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها