چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
سعی باصفای «سایه» در بیان مظلومیت و حقانیت «ایران، سرای امید» نشان تعهد بود

مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در پیام، درگذشت هوشنگ ابتهاج نوشت:«سعی باصفای او در بیان مظلومیت و حقانیت «ایران، سرای امید» و به واژه آوردن معنای عمیق «خون سرو» نشان دردمندی و تعهد او بود.»

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، متن پیام به این شرح است:
 
«کُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ وَنَبْلُوکُمْ بِالشَّرِّ وَالْخَیْرِ فِتْنَةً وَإِلَیْنَا تُرْجَعُونَ
فقدان غمناک شاعر، ادیب و پژوهشگر ارجمند معاصر جناب آقای امیرهوشنگ ابتهاج را به خانواده گرامی ایشان و همه دوستدارانش تسلیت می‌گویم و از لطف بی‌کران حضرت حق امید می‌برم که جدّ و جهد جانانه او در میدان ادب معاصر برای بازگوییِ شاعرانه دردهای این مرز و بوم اسلامی پاسخی رحیمانه بیابد؛ ان‌شاءالله.

بی‌گمان سهم سهمگین او در غنابخشی به میراث ارجمند زبان و فرهنگ فارسی، یادگار همیشه ذهن و زبان ادب‌دوستان خواهد بود. سعی باصفای او در بیان مظلومیت و حقانیت «ایران، سرای امید» و به واژه آوردن معنای عمیق «خون سرو» نشان دردمندی و تعهد او بود. اینک که آفتاب مهربان مرگ بر او سایه افکنده و از دار غرور به دار سرورش برده، برای او شادی روح و رضوان الهی می‌طلبیم و برای بازماندگانش صبر و اجر مسئلت می‌کنیم. سَابِقُوا إِلَیٰ مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّکُمْ.»
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها