شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
کارنامه «به‌نشر» از نظر کیفی و کمی درخشان است

یک نویسنده و شاعر کودک و نوجوان با بیان اینکه کارنامه «به‌نشر» از نظر کیفی و کمی در تولید کتاب درخشان است؛ گفت: «به‌نشر» تنها به کمیت فکر نمی‌کند، بلکه در رابطه با کیفیت کتاب‌های منتشر شده هم جایگاه خوبی دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی به‌نشر از سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران؛ محمود پوروهاب، نویسنده و شاعر کودک و نوجوان در حاشیه بازدید از غرفه انتشارات «به‌نشر» با بیان این‌که به‌نشر در سال‌های اخیر به‌خصوص در این دوسال کرونا زحمات زیادی در حوزه کتاب کشیده است، ادامه داد: در شرایطی که کاغذ گران شده و خیلی از ناشران بزرگ یا کار نمی‌کنند، یا کم کار می‌کنند، اما وقتی به آمار کتاب‌های منتشر شده در این انتشارات نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که این ناشر آمار خوبی در چاپ کتاب در کشور دارد.

وی یکی از ویژگی‌های به‌نشر را کیفیت در کتاب سازوکارهای منتشر شده دانست و افزود: این ناشر تنها به کمیت فکر نمی‌کند بلکه در رابطه با کیفیت کتاب‌های منتشر شده هم جایگاه خوبی دارد. در واقع این ناشر کتابسازی خوبی دارد و در کنار این‌که سعی می‌کند از لحاظ محتوایی به کتاب‌ها توجه کند؛ از نظر جزئیات و کارهای فنی کتاب هم محصول با کیفیتی تولید می‌کند. در واقع به‌نشر هم در تصویرسازی و هم در موضوعات تولید کتاب استانداردهای لازم را رعایت می‌کند.

پوروهاب خاطرنشان کرد: البته عملکرد به‌نشر، انتشارات آستان قدس رضوی قابل نقد هم است. یکی از این نقدها این است که تمرکز زیادی روی چاپ کارهای مذهبی دارد. من معتقدم که ما کتاب غیرمذهبی نداریم، اما لازم است در کنار کتاب‌های مذهبی لازم است که با چاپ کتاب‌های دیگر به مخاطب وسعت خیال بدهیم. باید جایی برای دیگر کتاب‌ها هم در نظر گرفت.

این نویسنده و شاعر حوزه کودک و نوجوان تاکید کرد: تجربه به من ثابت کرده وقتی در یک مجموعه که 20 شعر کودک دارد، دو شعر مذهبی هم قرار داده‌ام، همان دو شعر کار خود را کرده و بیشتر از دیگر شعرها دیده شده است.

پوروهاب، درباره اهمیت برگزار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بعد از دوسال تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: ما توقع نداشتیم که به یکباره مردم به نمایشگاه هجوم بیاورند و کتاب بخرند. ولی همین که راه باز شد، جریان پیدا کرد و ادامه‌ی آرام این روند امیدوارکننده است. امروز در نمایشگاه جمعیت خوبی را دیدم. حضور ناشران و نویسندگان در نمایشگاه و ایجاد ارتباط بین آنها با مردم در جریان برگزاری نمایشگاه خیلی خوب است. هرچقدر نمایشگا‌ه‌های این چنینی بیشتر شود وضعیت مطالعه در کشور ما بهتر می‌شود.

این نویسنده کودک و نوجوان در پایان افزود: در سال‌های اخیر به‌نشر جوایز زیادی گرفته است که دلیل این جوایز کتاب سازی و محتوای خوب کارهای این ناشر است.

«همیشه کسی است»،«نام آوران ایران (ملک الشعرای بهار)»،«هر پرنده با ترانه اش نفس می کشد»،«بوی سکه های نو»،«زبان گنجشک ها را بلد است»،«خداجونم کمکم بکن»،«هدیه دریا » و «پر از بوي گلابي» مجموعه چهارجلدی «داستان یاران پیامبر» با عناوین «آخرین مهاجر»، «آن روی زیبا»، «تنها زندگی می‌کنی» و «سال های بردگی» از جمله آثار «محمود پوروهاب» است که توسط به‌نشر منتشر شده است.

اضافه می‌شود به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) با بیش از 700 عنوان کتاب در سی‌و‌سومین نمایشگاه کتاب تهران در دو غرفه عمومی؛ شبستان اصلی، راهروی ۲۷، شماره ۱۱ و غرفه کودک ونوجوان (کتاب‌های پروانه‌ای ؛ سالن شمالی کودک و نوجوان، بخش‌، راهروی یک، آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان است.

بازدید و خرید آثار به‌نشر از نمایشگاه مجازی در سامانه ketab.ir  نیز در این ایام امکان‌پذیر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها