پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
شاملو دانشجوی نخبه‌ای که راه طلبگی را در پیش گرفت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پیامی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین علی صفوی شاملو از فعالان کتابخوانی را که در پی سانحه تصادف درگذشت، تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، خراسان‌رضوی، در متن پیام تسلیت محمد حسین‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین علی صفوی شاملو از فعالان کتابخوانی کشور آمده است:
 
 انا لله و انا الیه راجعون
 
خبر تلخ درگذشت مجاهد فرهنگی حجت‌الاسلام والمسلمین علی صفوی شاملو، مؤسس مجموعه کتاب‌رسان، برای فعالان فرهنگی جبهه انقلاب سخت ناگوار بود.
 
 مرحوم شاملو دانشجوی نخبه‌ای بود که راه طلبگی را در پیش گرفت و به عنوان نخبه حوزوی، خلاقانه و دغدغه مدارانه در راه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گام می‌نهاد و با فعالیت های جهادی خود در این بخش، کتاب را مهمان خانه‌های دورترین روستاها و شهرهای کشور می‌کرد.
 
او که عمر باارزش خود را صرف اعتلای فرهنگ ایران اسلامی کرد؛  به عنوان یک بسیجی زمان آگاه الگوی بسیاری از جوانان حوزوی و دانشگاهی است.
 
اینجانب فقدان این برادر گرامی، سرمایه اخلاقی، فکری و فرهنگی را به جامعه فرهنگ و هنر استان به ویژه خانواده‌ی محترمشان تسلیت و تعزیت عرض میکنم و برای ایشان صبر و سلامتی از درگاه خداوند منان مسئلت دارم.
 
خاطرنشان می‌شود، حجت‌الاسلام علی‌شاملو، طلبه بسیجی، موسس موسسه فرهنگی «کتابرسان» در مشهد و از فعالان عرصه ترویج کتابخوانی، دانش آموخته کارشناسی‌ارشد مهندسی پلیمر دانشگاه امیرکبیر بود. وی 24 اسفندماه براثر سانحه رانندگی در ساری درگذشت.

مراسم تشییع و خاکسپاری حجت‌الاسلام علی‌شاملو، هم‌اکنون در مشهد در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها