یکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
55 مجموعه خاص به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اهدا شد

مجموعه ای از منابع کتابی و غیر کتابی شامل کتاب، نشریات، پایان نامه و منابع غیرکتابی از سال 1397 تا نیمه نخست سال جاری به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اهدا شده است که در آمار منابع اهدایی، 55 مجموعه خاص وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، فرناز محمدی، معاون اداره کل فراهم آوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با اعلام این خبر گفت: براساس آمار موجود در اداره کل فرآهم‌آوری، مجموعه‌های خاص اهدایی شامل 50 هزار و 987 نسخه کتاب، 3 هزار و 617 نسخه نشریه، 272 نسخه پایان نامه و یک هزار و 758 نسخه منبع غیرکتابی از فرودین ماه سال 1397 تا نیمه نخست سال‌ جاری به این سازمان اهدا شده است.
 
محمدی ادامه داد: طی این بازه زمانی، یک میلیون و 814 هزار و 452 نسخه منبع کتابی و غیرکتابی توسط افراد حقیقی و ناشران خصوصی به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اهدا شده است که از این تعداد، 55 مجموعه مربوط به مجموعه‌های خاص می‌شود. 

معاون اداره کل فراهم آوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اظهار داشت: مجموعه‌های خاص، شامل کتابخانه‌های شخصی افراد می‌شود و این مجموعه در جهت تقویت و تکمیل منابع این سازمان برای بهره‌مندی دانشجویان، پژوهشگران و دیگر اهالی علم و دانش به این سازمان اهدا می‌شود. 
 
وی تصریح کرد: همچنین منابع تکراری و مازاد از مجموع اهدایی‌ها به جامعه هدف از جمله کتابخانه‌ها و مدارس مناطق کم‌برخوردار، روستایی، مرزی و جنوبی کشور ارسال می‌شود.
 
فرناز محمدی گفت: بیشترین منبع اهدایی مربوط به مجوعه مرحوم حجت‌الاسلام میرزامحمدعلی انصاری است که شامل 7 هزار و 824 نسخه می‌شود و اهدای 15 نسخه کتاب نفیس و ارزشمندِ نکیسا هومن نیز دیگر مجموعه خاص اهدایی به این سازمان است.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها