یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۵
پیشتازی بوشهری‌ها در پویش «نشاط نوروزی با کتاب»

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: این استان با ارسال 205 اثر به پویش «نشاط نوروزی با کتاب»، به‌عنوان فعال‌ترین استان در این پویش شناخته شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، آنیتا مظفری با اعلام این خبر گفت: دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف ایجاد شور و نشاط در میان خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان در ایام خانه‌نشینی بیماری کووید ۱۹، پویش ملی نشاط نوروزی با کتاب را در ایام نوروز ۱۴۰۰ طراحی و اجرا کرد.

وی ادامه داد: در این پویش از شرکت‌کنندگان خواسته شد کتاب‌هایی را که خوانده‌اند، در یک کلیپ ویدئویی کوتاه (تا ۳ دقیقه) معرفی کنند یا نظرشان را درباره آن بگویند. در پایان، به تعدادی از برگزیدگان که بیشترین امتیازها را کسب کرده باشند، علاوه بر معرفی در سطح ملی، جوایزی اهدا خواهد شد.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: پس از اتمام مدت زمان شرکت در این پویش ۹۴۸ اثر از ۲۷ استان کشور به دبیرخانه مرکزی این پویش ارسال شد که استان بوشهر با ارسال 205 اثر فعال‌ترین استان در پویش «نشاط نوروزی با کتاب» شناخته  شد. همچنین در این پویش شهر برازجان از استان بوشهر با ۱۱۷ اثر درخشید.

مظفری گفت: در این پویش استان خوزستان با ۱۱۱ اثر، تهران ۹۷ اثر، مازندران٩٩ اثر،زاصفهان ۷۶ اثر و خراسان جنوبی با ۷۱ اثر بیشترین شرکت‌کننده را در این پویش به خود اختصاص دادند.

وی یادآور شد: داوری این پویش از سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه آغاز شده است و آثار رسیده به دبیرخانه با شاخص‌هایی همچون ارتباط با موضوعات پویش، خلاقیت در ارائه، کیفیت ارائه، رعایت زمان‌بندی، تعداد بازدیدکنندگان و چرخش در فضاهای مجازی (اصطلاحاً لایک، همرسانی و کامنت) و توجه به مسائل اجتماعی روز کشور داوری و بررسی خواهند شد.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در پایان گفت: همچنین  به  ۴۰ نفر از برگزیدگان این پویش در رده‌های مختلف سنی ۲ تا ۷ سال، ۷ تا ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۸ سال و ۱۸ سال به بالا جوایزی به همراه لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها