دوشنبه ۶ آبان ۱۳۸۷ - ۱۰:۵۸
سخنرانی‌های مشترک فرهنگستان زبان و بنیاد ایران‌شناسی

"نخستین مجموعه سخنرانی‌های مشترک فرهنگستان زبان و بنیاد ایران‌شناسی" از سوي فرهنگستان زبان و ادب فارسي منتشر شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) مجموعه حاضر دربر گيرنده است بر متن ده سخنرانی که در قالب نشست‌های مشترک فرهنگستان زبان و ادب فارسی و بنیاد ایران شناسی، با هدف ارايه جدیدترین یافته‌های استادان و صاحب‌نظران در حوزه‌های فرهنگ، زبان، ادب و ایران‌شناسی، برگزار شده ‌است. 

فرهنگستان زبان و ادب فارسي اعلام كرده است، نخستین نشست از این مجموعه در تاریخ چهارشنبه، 26 اردیبهشت‌ماه 1386 برگزار شد که تا پایان سال 86 شمار این نشست‌ها به 10 رسید و برگزاری آن‌ها در سال 87 نیز ادامه پيدا كرد. 

مجموعه حاضر، متن سخنرانی‌های انجام‌شده در این نشست‌هاست که پس از بازبينی نهايی توسط استادان، همراه با ضمیمه‌هایی، زیر نظر دکتر حسن حبیبی، ريیس وقت فرهنگستان زبان و ادب فارسی و بنیاد ایران‌شناسی و به کوشش حسن قریبی، ريیس اداره روابط عمومی فرهنگستان، منتشر شده ‌است. 

عنوان‌هاي مقاله‌هاي چاپ‌شده در این مجموعه عبارت است از: "عروض قدیم در برابر عروض جدید"، ابوالحسن نجفی؛ "تأثیر زبان عربی بر آواهای زبان فارسی"، علی‌اشرف صادقی؛ "طبقه‌بندی وزن‌های شعر فارسی"، ابوالحسن نجفی؛ "گونه‌شناسی (سبک‌شناسی) نوشته‌های ادب فارسی"، علی رواقی؛ "تهران قدیم"، سید عبدالله انوار؛ "ترجمۀ گروهی قرآن"، بهاءالدین خرمشاهی؛ "نارسایی‌ها در تدوین تاریخ ادبیات فارسی و ضرورت رفع آن‌ها"، احمد سمیعی (گیلانی)؛ "سبک‌شناسی زبان"، یدالله ثمره؛ "هفت رخ فرّخ ایران"، فرزین رضائیان؛ "خط میخی فارسی باستان"، بدرالزمان قریب. 

نخستین مجموعه سخنرانی‌های مشترک فرهنگستان زبان و ادب فارسی و بنیاد ایران‌شناسی در 462 صفحه و شمارگان 1000 نسخه، با قيمت هشت هزار تومان در اختيار علاقمندان قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها