سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
«داستان نانوتافته» محور مسابقه کتابخوانی شد

مسابقه کتابخوانی «داستان نانوتافته» با همکاری بسیج دانشگاه امام صادق(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع)، مسابقه کتابخوانی «داستان نانوتافته» به همت نشر سدید، انتشارات بسیج دانشگاه امام‌صادق(ع) و با همکاری فروشگاه اینترنتی کتاب «واوک» برگزار می‌شود.

طرح مسابقه کتابخوانی «داستان نانوتافته» تا یکم اردیبهشت‌ماه سال آینده ادامه دارد در پایان نیز به قید قرعه، جوایزی از‌ جمله یک دستگاه لپ‌تاپ، پنج دستگاه تبلت، بن‌ خرید کتاب به شرکت‌کنندگان اهدا خواهد شد.

کتاب «داستان نانوتافته» به حمایت «ستاد توسعه فناوری نانو» با تخفیف ۵۰ درصدی در فروشگاه اینترنتی «واوک» به نشانی vaavak.com در اختیار مخاطبان قرار دارد.

نحوه شرکت در مسابقه به‌صورت پیامکی است که در برگه سؤالات همراه کتاب و در سایت فروشگاه «سدید»، به‌طور کامل تشریح شده است. کتاب «داستان نانوتافته» نوشته مشترک سیدحمزه حسنی، سیدمجتبی قافله‌باشی و سعید حسین‌رفیعی روایتی متفاوت از مسیر پرپیچ و خم یک فناوری کاربردی در کشور است. تصویری آموزنده و ظرافت‌های تجاری‌سازی فناوری الکتروریسی و فیلتر نانوالیاف را ارائه کرده است.  

در این کتاب سعی شده تجربیات این مسیر به‌عنوان تجربه‌ای در مدیریت دانش در اختیار دیگران قرار گیرد، تجربه‌ای که حلقه مفقوده اقتصاد مقاومتی در صنعت به نظر می‌آید.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: «یکی از مهم‌ترین لوازم تحقق جامعه اسلامی و به تبع آن، تحقق آرمان تمدن نوین اسلامی - چنان که در تأکیدات رهبر معظم انقلاب مشهود است - توجه به تولید علم و فناوری به‌عنوان پایه و مبنای قدرت و اقتدار تمدن اسلامی است. در این راستا، پیشرفت‌های علمی کشور در حوزه‌های مختلف گرچه خود به‌عنوان بخشی از دستاورد نظام مقدس جمهوری اسلامی در اعتلای کشور مغتنم است؛ اما پر واضح است که به بارنشستن تامّ این موفقیت‌های علمی زمانی به تقویت کارآمدی نظام به‌طور محسوس خواهد انجامید که ثمره آن در ساحت عینی زندگی آحاد جامعه اسلامی قابل لمس باشد.

این اتفاق، حلقه پایانی فرآیند بسیارمهمی است که از احصاء و تحلیل مشکلات عینی درابعاد معنوی و مادی زندگی مردم آغاز شده و طی مراحلی پس از تبدیل به مجموعه‌ای از مسائل علمی به کشف پاسخ امتداد می‌یابد و در نهایت باید با اتخاذ تدابیر لازم برای به کاربستن این پاسخ‌ها نتیجه آن در زندگی مردم مشاهده شود اما متأسفانه در بسیاری موارد حتی چنانچه مشکل به درستی شناسایی شده باشد و پاسخ آن نیز در عرصه علمی کشف شده باشد؛ به دلیل مفقود بودن حلقه نهایی، این فرآیند اثری در زندگی مردم نخواهد داشت. ماهیت این حلقه مفقوده ترکیبی از علم، مدیریت و اقتصاد است که از آن به تجاری‌سازی یاد می‌شود. اکسیری که می‌توان آن را به عنوان شالوده و وجه ممیّز شرکت‌های دانش بنیان معرفی کرد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها