سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
جشن امضای کتاب «تَن تَن و سندباد» در بخش جنبی نمایشگاه استانی کتاب کرج برگزار شد

جشن امضای کتاب «تَن تَن و سندباد» با حضور محمد میرکیانی، نویسنده کتاب در بخش جنبی نمایشگاه استانی کتاب کرج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، محمد میرکیانی در حاشیه برگزاری جشن امضای کتاب «تَن تَن و سندباد» اظهار کرد: خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از نمایشگاه استانی کتاب البرز به عمل آمده است. نمایشگاه‌های فرهنگی نیازمند توجه ویژه مسئولان است تا دستاوردهای فرهنگی عائد مردم شود.

این نویسنده کتاب‌های کودک با اشاره به اهمیت و ارزش واژه و کلمه، گفت: کلمه و واژه، منبع اولیه تولید فکر و اندیشه و تفکر مبنای تمام اتفاقات موجود در بشر است. در همین راستا باید کودکان و نوجوانان را با کتاب مأنوس کنیم، زیرا کتاب منبع پایان‌ناپذیر فکر و فرهنگ است و زمینه را برای حرکت به سوی آینده‌ای در گرو کتاب و کتابخوانی آماده می‌سازد.

میرکیانی ضمن توجه به  نقش کتاب در سال‌های ابتدایی تولد کودکان، افزود: یکی از بهترین شیوه‌ها که باید پیش از دبستان و در سنین ابتدایی تولد کودک به آن توجه شود، قصه‌گویی پیش از خواب است. هنگامی که فرزندان را در همان سنین کم با کتاب آشنا کنند، در سنین بالاتر، خود ترغیب به مطالعه کتاب می‌شوند. اگر می‌خواهید آرامش و طمأنیه در زندگی‌تان نقش بازی کند و پیرامون را درک کنید و انسانی مفید و تأثیرگذار باشید، کتاب بخوانید و باز کتاب بخوانید.

نویسنده کتاب «تَن تَن و سندباد» ادامه داد: کارِ فرهنگی، کار کیفی است. حتی اگر سه نفر مخاطب داشته باشیم و بتوانیم تأثیرگذاری فرهنگ کتابخوانی را در آن‌ها به وجود آوریم، خوب است. متأسفانه نگاهِ برخی مسئولان فرهنگی نگاهِ سیاسی است و این نگاه باید تغییر یابد. خوشبختانه با برپایی نمایشگاه، هم می‌توان به فرهنگ کتابخوانی کمک کرد و هم بحث اشتغال‌زایی را گسترش داد.

هفتمین نمایشگاه استانی کتاب البرز از 14 تا 20 شهریورماه از ساعت 15 تا 22 در محل دائمی نمایشگاه‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز واقع در خیابان مطهری برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها