جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۶
«روش تجزیه و تحلیل نقاشی؛ کلاسیک» به چاپ سوم رسید

«روش تجزیه و تحلیل آثار نقاشی؛ کلاسیک» از آثار مرتضی گودرزی (دیباج) به چاپ سوم رسید. نویسنده در این کتاب ضمن ارایه سرفصل‌هایی درباره آفرينش هنری، زمينه‌های ظهور نقاشی کلاسیک و نحوه تحليل آن‌ها را مرور کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، كتاب «روش تجزیه و تحلیل نقاشی؛ کلاسیک» پژوهشی درباره هنرهای فيگوراتيو (تجسمی) و آبستره (انتزاعی) است که در دو بخش تنظیم شده است. بخش نخست درباره مباحث نظری مربوط به نقاشی کلاسیک است و بخش دوم هم تحلیل آثاری از مهم‌ترین نقاشان تاریخ هنر تا دوران رنسانس ارایه شده است. 

«نگاهی به تحولات نقاشی از آغاز تا دوره رنسانس»، «میثاق هنری»، «کادرها و اندازه‌های طلایی» و «درباره تجزیه و تحلیل آثار» نام فصل‌های بخش نخست کتاب است.

«ژاک لویی داوید»، ‌«رامبراند»، «تیه پولو»، «فراگونارد»، «نیکلاس پوسن»، «پیتر پل روبنس»، «ال گرکو»، «کاراواجو»، «ولاسکوئز»، «رافائل» و «لئوناردو داوینچی» نام نقاشانی است که گودرزی بخشی از آثار آن‌ها را در این کتاب مرور کرده است.

نخستین چاپ این کتاب در سال 1381 با شمارگان سه هزار و 300 نسخه و بهای پنج هزار و 200 تومان منتشر شد. دومین انتشار این کتاب نیز در سال 1388 با شمارگان دو هزار و 100 نسخه در دسترس مخاطبان قرار گرفت. 

سومین چاپ «روش تجزیه و تحلیل آثار نقاشی؛ کلاسیک» نوشته مرتضی گودرزی (دیباج)، با شمارگان هزار و 500 نسخه، 312 صفحه و بهای 80 هزار تومان از سوی انتشارات عطایی به چاپ رسیده است. 

مرتضی گودرزی (دیباج) فارغ‌التحصیل مقطع دکترای فلسفه هنر است و این روزها به عنوان عضو هیات علمی در دانشگاه سوره تدریس  می‌کند. گودرزی همچنین ریاست مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری را نیز بر عهده دارد. 

«جست‌وجوی هويت در نقاشی معاصر ايران»، «تاریخ تطبیقی هنر در چهار جلد»، «تاريخ نقاشی ايران از آغاز تا عصر حاضر»، «گرافیک انقلاب» و «نقاشی انقلاب» نام برخی از کتاب‌های منتشر شده گودرزی‌اند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
    ررررررررررررررررررررررررررررررررر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها