شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۷
«هنر سلجوقی و خوارزمی» به چاپ سوم رسید

چاپ سوم کتاب «هنر سلجوقی و خوارزمی» نوشته مارگريتا كاتلی و لویی هامبی با ترجمه یعقوب آژند منتشر شد. این کتاب هشتمین جلد از مجموعه «تاریخ هنر ایران» است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کتاب هشتمین جلد از مجموعه «تاریخ هنر ایران» است که با ترجمه آژند در انتشارات مولی منتشر می‌شود. مجموعه «تاریخ هنر ایران» در اصل ترجمه قسمت‌های مربوط به هنر و تمدن ایران از «دایرةالمعارف هنر جهان» از انتشارات «مگ گروهیل» است. 

این کتاب شامل دو بخش کلی است. بخش نخست نوشته کاتلی در سه فصل «زمینه‌های تاریخی»، «معماری؛ ایران و آناتولی» و «هنرهای تزیینی» به هنر سلجوقی می‌پردازد. در فصل سوم این بخش انواع هنرهای سنتی چون نگارگری، سفالگری، منسوجات، فلزکاری و عاج‌کاری در زمان سلجوقی، بررسی شده‌اند. 

بخش دوم کتاب نوشته هامبی نیز در هشت فصل هنر دوره خوارزمی را مورد واکاوی قرار می‌دهد. فصول مختلف این بخش نیز به ترتیب عبارتند از؛ «زمینه‌های تاریخی»، «فرهنگ امیرآباد و فرهنگ روستایی با خانه‌های دیواری»، «دوره کانگ‌یو»، «ابنیه معاصر با دوره کوشان»، «دوره کوشانی – فرغانی: توپراق قلعه»، «دوره فرغانی»، «دوره فرغانی – سامانی» و «دوره خوارزمشاهیان». 

نخستین چاپ این کتاب نیز در سال 1376 با شمارگان هزار و 500 نسخه و بهای 730 تومان در دسترس مخاطبان قرار گرفته بود. 

سومین چاپ «هنر سلجوقی و خوارزمی» به قلم مارگريتا كاتلی و لویی هامبی، ترجمه یعقوب آژند در 142 صفحه و بهای 10 هزار تومان از سوی انتشارات مولی روانه کتابفروشی‌ها شده است. 

چاپ پیشین این اثر نیز در سال 1384 با شمارگان هزار و 100 نسخه و بهای هزار و 800 تومان منتشر شده بود./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها