دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۲
چوبک ریاست پژوهشکده باستانشناسی را در دست گرفت

حمیده چوبک، مترجم کتاب «سفال ایران در دوران اشکانی» با حکم جلیل گلشن، رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی به سمت ریاست پژوهشکده باستانشناسی منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، حميده چوبک در سال 1331 در بوشهر متولد شد. دوره كارشناسی ارشد باستانشناسی را در سال 62 در دانشگاه تهران با رساله «افكارشناسی سفالينه‌های اسلامی»به اتمام رساند. سپس برای گذراندن دوره دكتری در رشته باستانشناسی گرايش اسلامی وارد دانشگاه تربيت مدرس شد. 

كارشناس باستانشناسی مركز باستانشناسی، موزه‌دار موزه آبگينه و سفالينه‌های ايران، موزه‌دار مجموعه كاخ موزه‌های ايران، كارشناس باستانشناسی مركز ميراث فرهنگی استان تهران، عضو هیات علمی پژوهشكده باستانشناسی، شركت در كاوش‌های ری باستان، تپه حصار، قلعه پرتقالی‌های جزيره هرمز، ربع رشيدی تبريز، دره شهر ايلام، چاهان، جازموريان كرمان، تپه ميل ورامين، شهر قديم كيش و مدير پروژه آثار فرهنگی- تاريخی برخی از مهم‌ترین سوابق اجرایی و پژوهشی وی به‌شمار می‌روند.

«گزينه سفالينه اسلامی پویينک»، «مروری بر ويژگی‌های معماری و شهر‌سازی شوش درسده‌های نخستين اسلامی» و تاريخ معماری و شهرسازی ايران» عناوین برخی از مقاله‌های چوبک را تشکیل می‌دهند. وی همچنین مترجم کتاب «سفال ایران در دوران اشکانی» است.

در  حکم  انتصاب چوبک آمده است: «نظر به تعهد، تجارب، سوابق علمی و اجرایی سرکارعالی به موجب این ابلاغ به سمت رییس پژوهشکده باستانشناسی منصوب می‌شوید. امید است با تاییدات خداوند متعال و با بهره‌گیری از توانمندی‌های اعضای هیات علمی، پژوهشگران و کارشناسان متخصص در حوزه باستانشناسی و دیگر همکاران در جهت تعالی جایگاه و توسعه و گسترش فعالیت‌ها و وظایف و اهداف پژوهشکده موفق و موید باشید.»

همچنین طی حکمی از سوی ریاست پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، دکتر مژگان اسماعیلی به‌عنوان رییس پژوهشکده زبانشناسی، کتیبه‌ها و متون منصوب شد.

اسماعیلی عضو هیات علمی پژوهشکده زبانشناسی، کتیبه‌ها و متون است که پیش از این در سمت‌های رییس مرکز اسناد و کتابخانه، معاون پژوهشی و مدیر اجرایی در پژوهشگاه فعالیت داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها