جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۷
«جهانی‌شدن در بستر سرمایه‌داری» کتاب می‌شود

کتاب «جهانی‌شدن در بستر سرمایه‌داری» به قلم محمدحسین رفیعی و علی یوسفی با موضوع جهانی‌شدن به همت انتشارات صمدیه منتشر می‌شود.

علی یوسفی یکی از نویسندگان کتاب «جهانی‌شدن در بستر سرمایه داری» به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: این اثر ابتدا با مقدمه‌ای از تاریخ جهانی‌شدن شروع شده است، سپس با پرداختن به ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهانی‌شدن، شاخص‌های هر کدام از آن‌ها را مورد بررسی قرار داده است. 

وی افزود: در این کتاب قبل از پرداختن به مباحث یاد شده، برای روشن‌تر شدن موضوع، مستندهایی از نویسندگان برجسته‌ای مانند دیوید هاروی، امانوئل والرشتاین، آنتونی گیدنز و رولند رابرتسون و دیدگاه‌های آن‌ها درباره جهانی‌سازی آورده شده است، سپس به نظرهای موافقان و مخالفان جهانی‌شدن در این باره می‌پردازیم و در آخر، پیشنهادهایی برای ایران در رابطه با این موضوع ارایه شده است. 

یوسفی مهم‌ترین ویژگی این کتاب را ارایه بی‌طرفانه موضوع جهانی‌شدن دانست و گفت: معمولا در کتاب‌هایی که در ایران به این موضوع می‌پردازند، نویسندگان مختلف از زاویه دید خود به این مساله پرداخته و این موضوع را مورد بررسی قرار داده‌اند، در حالی‌که در این کتاب سعی شده است به دور از دیدگاه‌های راست و چپ، نسخه بین‌الطرفینی برای ایران پیشنهاد شود. 

این نویسنده درباره سرفصل‌های این کتاب اظهار کرد: «نظرات اندیشمندان درباره جهانی شدن»، «تاریخ جهانی‌شدن»، «جهانی شدن فرهنگ»، «جهانی شدن اقتصاد»، «جهانی شدن سیاست»، «جهانی شدن و ایران» و «ارزیابی» فصل‌های این کتاب را تشکیل می‌دهند.

وی درباره پیام محوری این کتاب گفت: آن‌چه در این کتاب سعی در بیان آن داشته‌ایم، این است که جهانی‌شدن فرایندی است که در همه ابعاد و در تمامی کشورها رسوخ کرده و جهان امروز را تحت تاثیر خود قرار داده است. کشورهای مختلف با قصد و انگیزه‌های متفاوت سوار بر این موج شده و کشور ما نیز نباید از این امر مستثنی باشد. 

این مولف با اشاره به مخاطبان این کتاب گفت: دانشجویان رشته‌های علوم انسانی و علاقه‌مندان به حوزه جهانی‌شدن، می‌توانند از خوانندگان این اثر باشند و از مطالب آن استفاده کنند. 

کتاب «جهانی‌شدن در بستر سرمایه‌داری» نوشته محمدحسین رفیعی و علی یوسفی در 95 صفحه، شمارگان یک‌هزار نسخه و قیمت 6 هزار تومان از سوی انتشارات صمدیه در دست انتشار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها