چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۶
«زیبایی‌شناسی و سیاست» با ترجمه فرشید ابراهمیان

کتاب «زیبایی شناسی و سیاست» شامل مقالاتی از والتر بنیامین، ارنست بلوخ، تئودور آدورنو، گئورگ لوکاچ و برتولت برشت، با ترجمه فرشید ابراهیمیان منتشر می‌شود. ابراهیمیان این کتاب را سال 1388 تحویل ناشر داده بود.-

ابراهیمیان به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: کتاب «زیبایی شناسی و سیاست» شامل چهار مقاله از اندیشمندان مکتب فرانکفورت، یعنی والتر بنیامین، ارنست بلوخ، تئودور آدورنو و گئورگ لوکاچ به همراه یک مقاله از برتولت برشت، نمایشنامه‌نویس و کارگردان شهیر تئاتر است. 

وی افزود: این مقالات در قالبی منسجم ارتباط بین زیبایی‌‌شناسی و سیاست را بررسی می‌کنند. پیش‌تر در میان منابع فارسی، کتابی در این زمینه که هر دو حوزه فلسفه سیاسی و هنر و ارتباط میان این دو مبحث مهم را در بر بگیرد، منتشر نشده بود. 

این مدرس در ادامه با اشاره به تاریخ شروع ترجمه کتاب «زیبایی شناسی و سیاست» گفت: من از سال 1386 درگیر ترجمه این کتاب بودم. در سال 1388 ترجمه را به انتشارات سوره مهر تحویل دادم که به دلیل تغییرات پی‌درپی در مدیریت به تاخیر افتاد. 

ابراهیمیان در پایان گفت: پس از تعلل بسیار بالاخره سوره مهر هفته گذشته این کتاب را برای چاپ فرستاد و به احتمال زیاد در اواسط بهمن جاری (1392) این کتاب منتشر و در دست مخاطبان، دانشجویان و علاقه‌مندان زیبایی‌شناسی و مطالعات بینارشته‌ای در این حوزه، قرار می‌گیرد. 

فرشید ابراهیمیان دارای مدرک دکترای هنرشناسی از آمستردام، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و مترجم، کارگردان و مدرس تئاتر است.

«بررسی آثار پینتر» مارتیم اسلین، «سنت و احیا» ژیلبر دوبوشه، «نقد تئاتر» ایروینگ واردل و «نقدی بر کمدی‌های اولیه شکسپیر» درک تراوسی، نام تعدادی از ترجمه‌های منتشر شده ابراهیمیان (مشترک با لیلی عمرانی) است. 

همچنین کتاب‌های «مجموعه مقالات هنر و ماورا» و «نقد تئاتر از نظر تا عمل» نیز برخی آثار تالیفی منتشر شده ابراهیمیان است. 

آخرین کار تلویزیونی ابراهیمیان نیز بازی در سریال «کلاه پهلوی» به کارگردانی ضیاالدین دری بود که پخش آن چندی پیش به پایان رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط