پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
شرایط عمومی در قراردادهای پیمانکاری، خواندنی شد

«مفاهیم شرایط عمومی پیمان در قراردادهای پیمانکاری» عنوان کتابی است که چاپ سوم آن به تازگی از سوی موسسه انتشاراتی پژوهشگران نشر دانشگاهی، منتشر شده است. مهندسان ناظر، روسای کارگاه و مدیران پروژه مخاطبان اصلی این کتاب مهندسی هستند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در کتاب «مفاهیم شرایط عمومی پیمان در قراردادهای پیمانکاری»، اثر مشترک مهندس سعید نعمتی و دکتر محمدرضا شهابی، سعی شده است  با دسته‌بندی مواد، موضوع و ارایه بسیاری از آن‌ها در قالب یک سری فلوچارت، روند مطالعه و استفاده از شرایط عمومی پیمان، تا حد ممکن تسریع و تسهیل شود.

در این اثر حدود پانصد پرسش چهار‌گزینه‌ای هدفمند برای 54 ماده مطرح شده در شرایط عمومی پیمان، طرح و ارایه شده که هم می‌تواند مرجعی برای سنجش آگاهی متقاضیان استخدام در پروژه‌های عمرانی باشد و هم به دلیل ساختار خودآموزگونه خود می‌تواند میزان اشراف مخاطبان را بر زوایای تاریک یکی از مهم‌ترین اسناد و مدارک مربوط به پیمان ارتقا بخشد. 

کتاب «مفاهیم شرایط عمومی پیمان در قراردادهای پیمانکاری» در پنج فصل ارایه شده است. «مفاهیم و تعاریف»، «تاییدات و تعهدات پیمانکار»، «تعهدات و اختیارات کارفرما»، «تضمین، پرداخت، تحویل کار» و «حوادث قهری، فسخ، ختم، تعلیق، هزینه تسریع، خسارت تاخیر، تسویه حساب و حل اختلاف» عناوین فصل‌های این کتاب را تشکیل می‌دهند.

چاپ سوم کتاب «مفاهیم شرایط عمومی پیمان در قراردادهای پیمانکاری» با شمارگان یکهزار نسخه در 224 صفحه، به قیمت 9 هزار تومان از سوی موسسه انتشاراتی پژوهشگران نشر دانشگاهی راهی بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها