سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰
گزیده غزل‌های علیرضا قزوه به چاپ دوم رسید

چاپ دوم گزیده غزل‌های علیرضا قزوه باعنوان «چمدان‌های قدیمی» از سوی نشر شهرستان ادب منتشر شد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجموعه شعر «چمدان‌های خالی» در 122 صفحه شامل 57 گزیده غزل از سروده‌های علیرضا قزوه است. این غزل‌ها از سوی علی‌محمد مودب و مبین اردستانی گردآوری شده‌اند.
 
برخی  عناوین غزل‌های این مجموعه، شامل «تنها صدا صداست که باقی‌ست، بگذار از صدا بنویسم»، «رسیدم تا اجل، اما رسیدن فراموشم شد»، «ما شهیدان جنون بودیم از عهد قدیم»، «رفته بودم سنگ بردارم، دست‌هایم دست شیطان شد» و «تمام تیمچه‌ها پر شد از نقاب فروش» است.
 
در بخشی از غزل «یعقوب منا! یوسفت افتاده در این چاه» می‌خوانیم: «امروز بیا سبز بروییم که فردا/ کاری نکند حسرت و کاری نکند آه/ یا ایتها النفس...بخوانیم و بکوچیم/ و زمرگ نترسیم، توکلت علی‌الله/ این شنبه و آدینه به تکرار، مرا کشت/ تا چند صبوری کنم ای جمعه ناگاه؟»
 
همچنین در بخشی از غزل «یکی از خیل شهیدان گوشه چمنش» می‌خوانیم: «فرشته گفت ببینید! عرشیان دیدند/ سری جدا شده لبخند می‌زند بدنش/ به زیر تیغ، تنش تکه تکه قرآن شد/ مدینه مولد او بود و کربلا وطنش.»
 
علیرضا قزوه، نویسنده و شاعر متولد 1342 شهرستان گرمسار است.
 
از این شاعر تاکنون مجموعه اشعاری مانند «از نخلستان تا خیابان»، «شبلی و آتش»، «دو رکعت عشق» و «مولا ویلا نداشت» به چاپ رسیده‌است.
 
چاپ دوم مجموعه شعر «چمدان‌های قدیمی» در 122 صفحه با شمارگان یکهزار و دویست نسخه از سوی نشر شهرستان ادب با قیمت 6 هزار تومان راهی بازار کتاب شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط