یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱
انتشار مکتوبات جدید دکتر مصلح درباره فلسفه فرهنگ

دکتر علی‌اصغر مصلح، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی‌ از انتشار کتاب جدیدش با عنوان «فلسفه میان‌فرهنگی و عالم معاصر» خبر داد و گفت: به‌زودی کتابی دیگر را در حوزه فلسفه فرهنگ به ناشر خواهم سپرد.-

دکتر مصلح در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره جدیدترین کتاب خود با عنوان «فلسفه میان‌فرهنگی و عالم معاصر» گفت:‌ این کتاب به‌تازگی از سوی انتشارات حکمت منتشر شده و در آن مجموعه‌ای از مقالات همایشی با همین عنوان که در سال 1385 برگزار شد،‌ ارایه شده است.

وی ادامه داد: در این اثر مقالات متعددی درج شده‌اند که از آن میان می‌توان به مقالاتی نظیر جهانی شدن و گفت‌وگوی میان فرهنگی،‌ تاویل در زمینه‌های پیدایش بینش میان‌فرهنگی،‌ جستاری در پیدا و پنهان اندیشه میان‌فرهنگی،‌ چالش‌های عالم معاصر: ‌جهانی شدن و منطقه‌ای بودن و همچنین‌ تاملاتی در باب فلسفه میان‌فرهنگی اشاره کرد.

دکتر مصلح در ادامه به تالیف دیگر خود درباره فلسفه فرهنگی اشاره کرد و افزود: ‌اکنون اثر دیگری را در دست تالیف دارم که با رویکردی متمایز سعی دارد نظریات علامه طباطبایی را درباره این مولفه بررسی کند. اگرچه مرحوم علامه مستقیم در باب این موضوع به بحث نپرداخت اما با این حال سعی من بر آن بوده است از مباحث وی درباره موضوعات مرتبط با این حوزه بهره ببرم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط