یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۸
کتابخانه ای با 2 هزار عنوان کتاب درباره امام رضا(ع)

مدیر کتابخانه تخصصی امام رضا(ع) در شهر قم گفت: در این کتابخانه تخصصی دو هزار عنوان کتاب وجود دارد که در 50 موضوع اصلی درباره امام رضا(ع) طبقه‌بندی می‌شوند. این کتابخانه از ابعاد گوناگون فرصتی مناسب برای پژوهشگران و محققان به شمار می‌آید._

محسن صادقی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: در این کتابخانه علاوه بر آثار چاپی، کتاب‌‌های چاپ سنگی و مخطوطات با موضوع امام رضا(ع) نگهداری می‌شوند که احیای دوباره آن‌ها از جمله برنامه‌های این کتابخانه است. پژوهشگران این حوزه می‌توانند برای این کار با این کتابخانه تخصصی همکاری کنند.

وی ادامه داد: حدیث «رأس الجالوت» و «مطلع الشمس» از جمله آثار چاپ سنگی و قدیمی‌اند که به همان شیوه گذشته‌شان وجود دارند و تاکنون تصحیح و چاپ مجدد نشده‌اند. البته برای بازبینی و معرفی این آثار قدیمی و مرجع، مقالاتی را در هفته‌نامه «مقالات رضوی» منتشر کرده‌ایم. این هفته‌نامه با هزینه محدود منتشر می‌شود. بنابراین، شمارگانش بسیار کم و محدود است.

مدیر کتابخانه تخصصی امام رضا(ع) گفت: این کتابخانه به شیوه قفسه‌باز اداره می‌شود و محققان، دانشجویان و حوزویان به آسانی می‌توانند برای تحقیق و تالیف از کتاب‌های این کتابخانه تخصصی در قم استفاده کنند.

وی درباره مهم‌ترین کتاب‌های این کتابخانه که تاکنون درباره آن‌ها اقدامی صورت نگرفته‌ است، اظهار کرد: آثار فقه الرضا(ع)، رساله رضویه و احادیث امام رضا(ع) کتاب‌های ارزنده‌ای به شمار می‌آیند که تاکنون برای تصحیح و تحقیق آن‌ها اقدامی صورت نگرفته است و ضرورت دارد در این حوزه اقداماتی تخصصی انجام شود.

صادقی با بیان این‌که این کتابخانه تخصصی همزمان با سالروز ولادت امام رضا(ع) در سال 89 به طور رسمی افتتاح شد گفت: زبان، ادبیات و شیوه نگارش این کتاب‌ها به سبک و سیاق قرون گذشته بازمی‌گردد. آرزو دارم روزی محتوای این کتاب‌ها به‌روز شوند. اکنون این کتابخانه از بودجه و امکانات دولتی بی‌بهره است و با هزینه‌های شخصی اداره می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط