دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۸
«محمدعلی کلی» به نمایشگاه کتاب آمد

کتاب «محمدعلی کلی، سلطان رینگ» نوشته برنارد اسمیت با ترجمه سیدمصطفی صانعی در غرفه انتشارات اندیشمند‌ به علاقه‌مندان زندگی‌نامه‌های ورزشی ارایه می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کتاب از هشت بخش تشکیل شده که از مهم‌ترین قسمت‌های آن می‌توان به گزارش مسابقات کلی با جو فریزر و جورج فورمن، دوتن از نامدارترین مشت‌زنان حرفه‌ای جهان اشاره کرد. 

در بخشی از این اثر به نخستین اتفاق ورزشی مهم کلی، یعنی مسابقات المپیک 1960 رم اشاره شده است که وی همراه تیم بوکس ایالات متحده آمریکا در این رویداد مهم شرکت کرد و در حالی که تنها 18 سال سن داشت، موفق شد به مقام قهرمانی و نشان طلای المپیک دست یابد. 

فصل چهارم این کتاب دربرگیرنده چگونگی تشرف کلی به دین مبین اسلام در سن 22 سالگی و تغییر نام وی از «کاسیوس» به «محمدعلی» است. 

15 ماه بعد از این اتفاق مهم، محمدعلی با غلبه بر «سانی لیستون» به عنوان قهرمانی بوکس حرفه‌ای جهان دست یافت. در قسمت پایانی این فصل هم به ماجرای خودداری کلی از جنگیدن در ویتنام برای ارتش ایالات متحده اشاره شده است. وی پس از این جریان به مدت دو سال از حضور روی رینگ بوکس محروم شد و در اولین مسابقه مهم پس از محرومیتش، پس از 15 راند سنگین و طولانی، مغلوب جو فریزر (قهرمان المپیک 1964 توکیو) شد.
 
قسمت پایانی کتاب هم به دوران بازنشستگی کلی اختصاص دارد. 

محمدعلی سال 1981 برای همیشه دستکش‌هایش را آویخت و از رینگ بوکس خداحافظی کرد. سیاه‌پوستان آمریکایی از کلی به عنوان یک قهرمان یاد می‌کنند و حالا وی ملقب به نلسون ماندلای آمریکا شده است. 

صانعی مترجم کتاب محمدعلی سلطان رینگ، تنها 14 سال دارد و این کتاب با شمارگان سه هزار نسخه و بهای 10هزار ریال در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود. غرفه انتشارات اندیشمند در طبقه همکف شبستان، راهرو دو شماره 7 واقع شده است. 

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 21 اردیبهشت به مدت ده روز در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها