یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۴
داستان‌ها نگرانی‌ یک زندگی ماشینی را به رخ می‌کشند

مجموعه داستان «کابوس بارانی گنجشک‌ها» نوشته رسول آبادیان به تازگی منتشر و در نمایشگاه کتاب تهران ارایه شده است. آبادیان به «ایبنا» گفت که داستان‌های کتابش اغلب دغدغه‌ها و نگرانی‌های یک زندگی ماشینی در ابر شهرهایی مانند تهران را با آدم‌ها و ابزار ماشینی به رخ می‌کشند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، آبادیان امسال با مجموعه داستان «کابوس بارانی گنجشک‌ها» به بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آمده است.

این کتاب از 9 داستان کوتاه با عناوین «مینای پنج‌شنبه»، «پیرمرگ»، «عیدو»، «قوها، عروسک‌ها»، «ماهور من»، «کابوس»، «یکی از آن‌ها»، «قمری‌ها» و «گنجشک‌‌های آن خانه» تشکیل شده است.

آبادیان درباره کتاب تازه‌اش گفت: این داستان‌ها گزیده‌ای از داستان‌های 10 سال پیش تا سال‌های اخیرند که بیشتر سعی شده داستان‌هایی در یک تم مشخص و حول محور یک فضا انتخاب شوند تا خواننده دچار چاله‌های ذهنی و فکری نشود.

وی افزود: غیر از داستان «عیدو» که بن‌مایه‌های محلی و برای جنوب کشور دارد؛ بقیه داستان‌ها در ابر شهرهایی مانند تهران تصویر شده‌اند که دغدغه‌ها و نگرانی‌های یک زندگی ماشینی را با آدم‌ها و ابزار ماشینی به رخ می‌کشند.

در پشت جلد کتاب «کابوس بارانی گنجشک‌ها» آمده است: «وقتی برای اولین بار دیدمت باز هم از مینی‌بوس قراضه جا مانده بودم. خیلی تصادفی دیدمت. دو سه بار از کنارت رد شدم. هر طرف که می‌رفتم نگاهم می‌کردی. فکر کردم تو هم یکی از همان بچه‌های توی کوچه‌ای و الان است که مادرم بیاید و بهت تشر بزند که دور و برم موس موس نکنی. ولی اشتباه می‌کردم. مادرم مثله همیشه حواسش به من بود.این را وقتی فهمیدم که با گوشه‌ی پیراهنش صورتم را پاک کرد و برای اولین بار خیره شد توی چشم‌هایم ولی چیزی نگفت.»

مجموعه داستان «کابوس بارانی گنجشک‌ها» نوشته رسول آبادیان، با شمارگان یک‌هزار و 100 نسخه، در 80 صفحه و بهای 6 هزار و 500 تومان از سوی نشر افکار منتشر شده است. بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 11 اردیبهشت آغاز شده است و تا 21 همین ماه برپاست.

رسول آبادیان نویسنده، منتقد ادبی و روزنامه نگار است. «سایه ظهر یک نفر»، نام مجموعه داستان پیشین اوست که در سال1380 از سوی نشر «نیم نگاه» منتشر شد. «غول‌های یخی» نیز نام اثر داستانی دیگری از آبادیان است که در سال 1383 از سوی انتشارت مطالعات تاریخ معاصر ایران به چاپ رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها